محمدباقر قالیباف  : تهی کردن مسجد از نقش اجتماعی آن ظلم به آموزه های پیامبر اسلام است

رئیس مجلس: ریشه گرانی‌ها در تورم ناشی از عملکرد دولت‌های پیشین است

هرمزبان – رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با تعیین پیشران‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، باید مدل برنامه‌نویسی برنامه هفتم متحول شود تا به جای کلی‌گویی به اولویت‌ها پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، محمدباقر قالیباف صبح امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین ماه) در جلسه علنی مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) به تمامی مردم ایران و عموم محبان و شیعیان آن حضرت در سراسر جهان، گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران نظام، مجموعه‌ای از تذکرهای اخلاقی عمیق و توصیه‌های کاری دقیقی بود که راه عبور از مسیر پر پیچ و خم کارآمدی نظام را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در نظر داشتن رضای الهی در کارها، پرهیز از رفتارهای نمایشی، دوری از غرور و انفعال و مغتنم شمردن فرصت مسئولیت، تکلیفی برای عموم مسئولان کشور محسوب می‌شود اما نمایندگان مردم در مجلس باید این رهنمودها را به طور ویژه نصب‌العین قرار دهند چرا که در بسیاری از مناطق کشور، نمایندگان در نظر مردم نزدیک‌ترین نمونه از مسئولان کشوری هستند و کار درست و غلط یک نماینده نقش مؤثری در اعتماد مردم به کلیت نظام خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این، رهبر معظم انقلاب توصیه کاری مهمی نیز در این دیدار بیان کردند که بخش‌هایی که مربوط به مجلس است حتماً مورد توجه همه نمایندگان قرار خواهد گرفت اما در این بین با توجه به اهمیت زیاد برنامه هفتم توسعه ضروری است توضیح داده شود که مجلس یازدهم معتقد است با تعیین پیشران‌های اصلی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باید مدل برنامه‌نویسی برنامه هفتم متحول شود تا به جای کلی‌گویی و تصویب مجموعه‌ای از احکام غیرقابل دستیابی برنامه عملیاتی را تصویب و همه ظرفیت‌های کشور را در اولویت‌های مشخص، هماهنگ و هم‌افزا کند و در این راستا از سال گذشته بحث‌های کارشناسی در کمیسیون‌های مجلس و مرکز پژوهش‌ها صورت گرفته است.

قالیباف تأکید کرد: مجلس آماده است هماهنگ و هم‌افزا با دولت در اسرع وقت این برنامه را به تصویب برساند. امید است با عمل به توصیه‌های اخلاقی شخصی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های کاری ایشان، بتوانیم بیش از پیش در ایفای وظیفه مسئولیت خود در پیشگاه مردم سربلند باشیم.

وی اظهار کرد: نکته مهم دیگری که لازم است مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گیرد، وضعیت گرانی‌ها مخصوصاً اقلام اصلی معیشت و رفاه مردم است. درست است که ریشه گرانی‌ها در تورم ناشی از عملکرد دولت‌های پیشین است اما این مسئله وظیفه دستگاه‌های مربوطه را در کنترل قیمت‌ها نفی نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امید است تلاش‌های مضاعف مسئولان در مهار زدن به افسار گرانی‌ها هر چه زودتر به نتیجه برسد و نگرانی‌های مردم در تأمین معیشت برطرف شود.

قالیباف همچنین کشتار هدفمند مردم مظلوم فلسطین به دست جنایتکاران صهیونیست در مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرد و با بیان اینکه این قبیل اقدامات بیانگر ترس روزافزون رژیم اشغالگر صهیونیستی از مقاومت شجاعانه مردم فلسطین است،گفت: به اشغالگران هشدار می‌دهیم که آتش خشم تاریخی مسلمانان از هر زمانی شعله‌ورتر شده است.

ادامه دارد…

منبع: خبرگزاری مهر

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید