خبر فوری
امام جمعه کیش: دبیرخانه دائمی امر به معروف و نهی از منکر در کیش تشکیل شود

امام جمعه کیش: دبیرخانه دائمی امر به معروف و نهی از منکر در کیش تشکیل شود

هرمزبان – امام جمعه کیش گفت: دبیرخانه دائمی امر به معروف و نهی از منکر در این جزیره برای ادای کامل این فریضه تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، حجت الاسلام احمد حسن زاده روز پنجشنبه در ستاد احیای امر به معروف نهی از منکر جزیره اظهار داشت: این دبیرخانه باید در راستای پیگیری مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره تشکیل شده تا با گزارش گیری از دستگاه های عضو جامعه را به سمت ادای این فریضه هدایت کند.

وی اضافه کرد: انتظار می رود فعالیت این دبیرخانه به رفع کاستی ها و نقص ها و تقویت نقاط قوت ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جزیره کیش منتج شود.

امام جمعه کیش با بیان اینکه ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به نفع همه اقشار است و موجب ارتقای امنیت اجتماعی می شود افزود: اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای قرار گرفتن جزیره بر روی ریل ترقی و پیشرفت همراه با معنویات است.

وی اضافه کرد: با توجه به برخی هنجار شکنی ها در حوزه حجاب و عفاف در کیش از سوی برخی مسافران لازم است دست اندرکاران جزیره تدابیری را اتخاذ کنند تا با تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر به سمت نهادینه شدن فرهنگ رعایت این موازین حرکت کنیم.

امام جمعه اهل سنت جزیره کیش نیز در این ستاد اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از دغدغه های اصلی هر مومنی است و اگر در جامعه محقق شود آن اجتماع به سمت سلامتی حرکت می کند.

شیخ شمس افزود: در تمام زمینه های انحرافی از جمله انحرافات اقتصادی، گران‌فروشی، بی حجابی، ربا و رشوه در جامعه نیازمند امر به معروف هستیم و تاریخ نشان داده رعایت نکردن آن باعث هلاک شدن بسیاری از جوامع شده است.

وی اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که جزیره کیش به واسطه گردشگری بودن روزانه شاهد حضور هزاران گردشگر است که به واسطه حضور اقشار مختلف باید فریضه امر به معروف جدی تر گرفته شود.

فرمانده انتظامی ویژه کیش هم با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منک و تحقق آن در جامعه ارتباط مستقیمی با کاهش برخوردهای قضایی و انتظامی دارد افزود: همه در برابر این فریضه مسوول هستیم و تنها با حضور دائمی یک ارگان یا دستگاه محقق نمی شود.

سرهنگ علی اصغر جمالی با اشاره به مصوبات ۱۵ گانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش در دی ماه ۱۳۹۹ اظهار داشت: تا کنون اقدامات مناسبی برای تحقق این مصوبات صورت نگرفته و لازم است دوباره از دستگاه های سطح جزیره اجرای آنها خواسته شود.

وی افزود: همچنین انتظار می رود در خصوص اعططای مجوز فعالیت برای برخی از فعالیت های صنفی تجدید نظر شده تا از هنجارشکنی های احتمالی در واحدهای صنفی جلوگیری شود.

وی همچنین بر تقویت رفتارهای اجتماعی بین ارایه دهندگان صنوف مختلف که ارتباط مستقیم با گردشگران دارند تاکید کرد و گفت: آموزش رفتارهای اجتماعی بین آنان از سوی دستگاه های متولی می تواند مهمترین گام در این راستا باشد.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید