خبر فوری

سعید عبدلی زاده : سند زیست بوم فرهنگی هرمزگان تدوین شد

هرمزبان – رئیس حوزه هنری استان هرمزگان گفت: سند زیست‌بوم فرهنگی هرمزگان در راستای توجه بیشتر به استان و عدم تمرکزگرایی فعالیت‌های حوزه هنری با کمک نخبگان فرهنگی و هنری تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، سعید عبدلی‌زاده صبح امروز (۲۱ فروردین ماه) در نشستی خبری که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این هفته فرصتی است برای تبیین دوباره شاخصه‌های هنر انقلاب و معرفی تولیدات و آثار یک سال گذشته در زمینه هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان متعهد است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی هنر انقلاب تعهد به دینی بودن، مردمی بودن و انقلاب اسلامی است. چنین هنری می‌تواند در خدمت مردم و ارتقای سطح فکری و اندیشه‌ای و فرهنگی جامعه شود.

رئیس حوزه هنری هرمزگان برنامه‌های این نهاد در هفته هنر انقلاب اسلامی را تشریح کرد و افزود: آیین غبارروبی از گلزار شهدا، برگزاری شب شعر «ماه در قاب» با حضور شاعران آیینی و انقلابی استان، رونمایی از سردیس شهید مرتضی آوینی، برگزاری همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در حسینیه شهوار قدیم میناب از جمله برنامه‌های ما در این هفته است.

عبدلی‌زاده ادامه داد: تجلیل از هنرمندان شاخص هنر انقلاب و راویان دفاع مقدس استان،  اجرای ویژه‌برنامه فرهنگی هنری «صدای انقلاب» در میناب  دیدار و تجلیل از دو خانواده شهید هنرمند استان، برگزاری نمایشگاه تجسمی هنرمندان انقلاب، رونمایی از کتاب «بچه‌های زمین» به همراه آیین تجلیل از نویسندگان کودک و نوجوان استان، تولید و اجرای قطعات موسیقی و سرودهای انقلابی توسط هنرمندان استان هرمزگان از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی می‌توان به برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار و تولیدات هنرمندان شاخص استان در نماز جمعه بندرعباس، آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی «ما هم بودیم» با موضوع زنان مبارز انقلاب اسلامی و برگزاری آیین رونمایی از ۳ مستند تولید شده با موضوع تحول و توانمندسازی محلات حاشیه‌نشین بندرعباس، اشاره کرد.

رئیس حوزه هنری هرمزگان تولید و انتشار کلیپ معرفی هنرمندان شاخص هنر انقلاب اسلامی استان، تولید و انتشار تیزر از تولیدات شاخص هنرمندان استان در سال١٤٠٠، دیدار صمیمانه هنرمندان با نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و برگزاری آیین رونمایی از کتاب شعر «نقض غرض نوعی خرق عادت است» را از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی دانست.

عبدلی‌زاده در ادامه  بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ حوزه هنر انقلاب اسلامی دوران تحول خود را طی کرده و سعی داشته تحرک جدیدی با بهره‌گیری از هنرمندان جوان در رشته‌های مختلف ایجاد کند. ما تلاش کردیم شاخصه‌های هویتی و زیست‌بوم و تاریخ هرمزگان در آثار هنر انقلاب جدی گرفته شود و نگاه ویژه به مسائل اجتماعی و توانمندسازی هنری هنرمندان در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه تاریخ شفاهی هرمزگان از ۵ کتاب در حوزه‌های مختلف رونمایی شد. همچنین برگزاری چندین رویداد داستان‌نویسی کودک و نوجوان، انتشار نماهنگ ۱۳ آبان با صدای غلامرضا صنعتگر، تولید نماهنگ انیمیشنی در زمینه زحمات مدافعان سلامت، برپایی نمایشگاهی از مجموعه آثار جشنواره «هرمزگان مرز پرگهر» بر روی شناور شهید ناظری، اکران شهری آثار هنرمندان هنرهای تجسمی، برگزاری محافل شب شعر و برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی از فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته بوده است.

رئیس حوزه هنری هرمزگان تصریح کرد: این نهاد تلاش کرده که در تمام زمینه‌های هنری ورود کرده و حضور اجتماعی و رسانه‌ای پررنگی در جامعه داشته باشد. حضور هنرمندان هنر انقلاب استان در سیل و زلزله هرمزگان و تولید آثاری با این مضمون از جمله نقاط روشن هنر انقلاب و نقش‌آفرینی آن در جامعه است.

عبدلی‌زاده در پایان یادآور شد: سند زیست‌بوم فرهنگی هرمزگان را نیز در راستای توجه بیشتر به استان و عدم تمرکزگرایی فعالیت‌های حوزه هنری با کمک نخبگان فرهنگی و هنری تدوین کردیم که در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهد شد. همچنین تمام تلاش ما این است که فعالیت‌های هنری که به دلیل شیوع کرونا دچار وقفه شده بود را احیا می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید