خبر فوری

ادغام رشته‌های علوم پزشکی در وزارت علوم؛ موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟

هرمزبان – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:موافقان ادغام رشته‌های علوم پزشکی در وزلرت علوم معتقدند که خیلی از ظرفیت‌ها را در وزارت علوم داریم که می‌توانیم با استفاده از آن هم افزایی انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، احمد حسین فلاحی، در مورد ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی ذیل وزارت علوم گفت:این طرحی است که در کمیسیون آموزش ورود پیدا کرده و رای هم گرفته است، اما مورد اختلاف است چرا که بحث تنها ادغام رشته‌های علوم پزشکی نیست ،بحث مهم تر و بخش غیر بالینی یعنی آموزش وزارت بهداشت است و در این صورت باید با آموزش وزارت علوم ادغام شود که موافقان و مخالفان زیادی دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این امر هنوز در مجلس تصویب نشده است، موافقان معتقدند که خیلی از ظرفیت‌ها را در وزارت علوم داریم که می‌توانیم با استفاده از آن هم افزایی انجام دهیم و پیشرفته علم را بالا ببریم و از امکانات یکدیگر استفاده کنیم.

وی ادامه داد:اما مخالفان معتقد هستند که آموزش پزشکی نمی‌تواند در مجموعه وزارت علوم در بیاید چرا که آن امکانات و ظرفیت‌های لازم را ندارد، دانشجو باید در کنار آموزش بحث درمان را هم همزمان داشته باشد، که آن زمان اگر این‌ها در مجموعه وزارت علوم قرار بگیرند رایزنی‌ها، فراهم شدن زمینه و هماهنگی‌ها مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم همدان گفت:این موضوع را باید به شکل کارشناسی دید، در چند دهه گذشته که تجربه ادغام آموزش پزشکی را در وزارت علوم داشته ایم  به دلیل کمبود دانشجوی پزشکی و کمبود پزشک این تصمیم گرفته شد، اما در حال حاضر که این نیاز تامین شده است ادامه این روند لازم نیست چرا که خیلی از کشورها هم این دو را با هم دارند.

وی افزود:حالا باید دید که آیا آن فلسفه جداسازی امروز هم ادامه دارد که مخالفان این حرف را بپذیرند یا نه در حال حاضر این موضوع در کمیسیون مطرح شده است، اما اینکه در مجلس رای بیاورد یا نه مشخص نیست.

منبع: مشرق نیوز

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید