بندرعباس - رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: ۷۰۰مرکز تحقیقاتی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور است که تمام تعداد بالایی مجلات منتشر می شود، لذا نیازمند کیفی سازی این مجلات است.

مجلات علمی دانشگاهها نیازمند کیفی سازی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، حسین وطن پور در مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر حوزه سلامت استان هرمزگان گفت: به لحاظ آموزش در جایگاه خوبی قرار داریم ؛ جزو پنجمین کشور هستیم که نیروهای متخصص در آمریکا داریم، بیشترین نیروی متخصص پزشکی اتریش ایرانی هستند و از نظر نیروی متخصص در موقعیت خوبی هستیم.

وطن پور اظهارداشت: بیش از ۷۰۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور وجود دارد. در تمام این مراکز تعداد بالایی مجلات مختلف تهیه و منتشر می شود ؛ لذا نیازمند کیفی سازی این مجلات است.

وی تصریح کرد: همانند دانشگاههای نسل ۲ که پژوهش محور هستند؛ دارای رتبه نخست در پژوهش هستیم. ما در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار مقاله در دانشگاههای علوم پزشکی چاپ کردیم که اگر هزینه چاپ و نشر هر مقاله ۵ میلیون تومان باشد ۲۰۰ میلیارد تومان پول چاپ مقاله می شود.

دکتر وطن پور عنوان کرد: امروز در دنیا دانشگاهها محل حل مشکلات هستند؛ محققان به دنبال ارائه پروژه های سنگین در جهت حل مشکلات منطقه و ارتقاء ملی باشند. با توجه به ساحلی بودن استان هرمزگان پتانسیل بالایی در دریا برای انجام طرح های تحقیقاتی وجود دارد.

سیدحسین داودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ما باید علم را به ثروت تبدیل کنیم ؛ در چشم انداز ۱۴۰۴ باید به جایگاه اول اقتصادی و علمی و فناوری منطقه برسیم.

داودی افزود: پژوهش باید منجر به تکنولوژی و محصولات دانش بنیان شود؛ اساس و پایه کار آموزش زیر بنایی است. یک پژوهش خوب نتیجه آموزش مناسب در دانشگاه و دانشکده ها است.

وی خطاب به دانشجویان و پژوهشگران گفت: دانشگاه رشد نمی کند مگر با مطالبه خواهی شما، ولی بزرگ بخواهید ؛ خواستن مطالبات بزرگ باعث رشد و توسعه دانشگاه می شود.

تیمور آقا ملایی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به شعار هفته پژوهش «پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری، زیربنای اقتصاد مقاومتی» گفت: انجام فعالیتهای پژوهشی در جهت کسب رتبه در بین دانشگاهها ، نیازمند ایجاد رویکرد مناسب در دانشگاه و مراکز تحقیقاتی است.

دکتر آقا ملایی ابرازداشت: ارتقاء مجلات در دانشگاه نیازمند برنامه ریزی جدی و فعال کردن شوراهای پژوهشی در بستر دانشگاه ها است تا اعضاء هیئت علمی از مجلات دانشگاه بهره مند شوند. همچنین نظارت مستمر بر طرح های تحقیقاتی صورت گیرد و با پایش و توجه ویژه طرح ها به نتایج قابل قبولی برسند.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار نیاز سنجی انجام شد و پس از اعلام فراخوان طرح های تحقیقاتی بصورت هر ۶ ماه یکبار دریافت خواهد شد و باید از طرح های مصوب برآیند کار مشکلات سیستم را حل نماییم ؛ و در نهایت منجر به تغییر یک رویکرد یا اصلاح یک فرایند شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید