خبر فوری
صادق ستاری فرد

صادق ستاری فرد: کرونا آسیب های مخربی بر سیستم آموزش و پرورش وارد کرده است

هرمزبان – صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر آموزش حضوری دانش آموزان با رعایت پروتکلهای بهداشتی، گفت: متاسفانه کرونا آسیب های مخربی بر سیستم آموزش و پرورش وارد کرده که جبران آنها نیازمند صرف زمان و هزینه و انرژی بسیاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، صادق ستاری فرد عصر پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به حوزه آموزش و پرورش دارد و همه ما می دانیم که آموزش مجازی جایگزین مدرسه نمی شود و مدرسه آخرین مکانی است که در این شرایط باید تعطیل شود و اولین مکانی هم هست که باید بازگشایی گردد.

وی با بیان اینکه شاهد افت تحصیلی بسیاری در میان دانش آموزان در دوران کرونا هستیم، افزود: همه ما باید کمک کنیم تا آموزش های حضوری توسعه یابد و بتوان بخشی از آسیب های وارد شده به آموزش و پرورش را جبران کرد.

ستاری فرد در بخش دیگری از صحبتهای خود با انتقاد از کم توجهی به مهارت های زندگی در سیستم آموزش و پرورش در چندین ساله گذشته، گفت: متاسفانه ما در آموزش و پرورش دچار حافظه محوری شدیم و توسعه مهارت های زندگی که نقش مهم در کاهش آسیب اجتماعی دارد، مورد غفلت واقع شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: آسیب های اجتماعی که امروز در مدارس و در برخی از مناطق ظهور یافته ، ناشی از کم توجهی به مهارت های زندگی است و نیازمند یک تحول جدی در این بخش هستیم.

وی تولید محتوا در حوزه مهارت های شغلی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: ما نیازمند نگاه آمایشی به حوزه مهارت های شغلی و آموزش های مهارتی در آموزش و پرورش هستیم.

ستاری فرد با بیان اینکه مدرسه باید کانون تسهیل گری و نظم بخشی در هر منطقه و محله ای باشد، ابراز داشت: در همین راستا نیز باید فضاهای آموزشی، ورزشی، پرورشی و فرهنگی را بهره ور کنیم و شرایط را برای استفاده خانواده و دانش آموزان در تمام ایام هفته از این فضاها فراهم نماییم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این نشست خواهان احیای ظرفیت قانونی شوراهای آموزش و پرورش و استفاده از آن شد و گفت: برنامه های ما باید مدرسه محور، عدالت محور و خانواده محور باشد و نیازمند نگاه خاص به مدرسه، معلم و مدیر با توجه به جایگاه انسان ساز آموزش و پرورش هستیم.

توانمند سازی معلمان در تمام بخش ها باید مورد توجه قرار گیرد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم محور تحول است، گفت: یکی از مهمترین مسایل و اولویت ها در آموزش و پرورش بحث توانمند سازی معلمان در تمام بخش ها است زیرا که معلم تنها انتقال دهنده علوم نیست ، بلکه انتقال دهنده ارزش های دینی، انقلابی و فرهنگی نیز است و باید ارزش ها را در وجود دانش آموز نهادینه کند.

ستاری فرد تصریح کرد: امروز نیازمند یک تحول جدی در تولید محتوای کمی و کیفی در حوزه تعلیم و تربیت هستم و باید کمبودهای این بخش ها جبران شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی و امام (ره) ، استقرار یک کارگزار تربیتی صالح بود و همواره این دغدغه مورد توجه بود .

وی ادامه داد: اساسا هدف در نهضت اسلامی، تربیت نسل الهی و انسان صالح و خدایی بوده و هست و برهمین اساس در طول جریان انقلاب اسلامی و در اوایل پیروزی انقلاب، امام و یارانش به دنبال استقرار نهاد ها و کارگزارهای سالم و صالح بودند و در شورای انقلاب اسلامی نیز بیشترین تمرکز بر حوزه نهادهای تربیتی و فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش بود.

ستاری فرد تاکید کرد: موضوع تربیت به عنوان آرمان اصیل انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد و در طول جریان انقلاب اسلامی و بعد از آن در طول این ۴۳ سال، آموزش و پرورش همواره به عنوان نهاد انسان ساز هم ردیف دین به عنوان مقوله انسان ساز تعریف و مورد توجه قرار گرفته است.

ادامه داد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری آموزش و پرورش مولد سرمایه اجتماعی کشور است که این نشان از جایگاه و ارزشمند بودن این دستگاه انسان ساز دارد و نیازمند تغییر و تحول هایی در جهت رشد و پویایی هر چه بیشتر این نهاد ارزشمند اجتماعی هستیم.

وی با تاکید بر استقرار و اجرای سند بنیادین و سیاست های آن ، ادامه داد: سند تحول بنیادی ریل گذار تربیت نسل سالم، صادق و انقلابی بوده و ۶ زیر نظام تحولی در آن ظرفیتی است که باید برای تحقق سند به کار گرفته شود.

ستاری فرد گفت: در سالیان گذشته برای این مهم تلاش شد اما به تعبیر رهبری معظم انقلاب با آنچه که باید باشد کاملا فاصله داریم، استقرار و اجرای سند بنیادین و سیاست‌های آن نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است.

معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ابتدا لازم است عزم راسخ در وجود همه ما وجود داشته باشد و امروز آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تحقق این سند نیازمند استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله نهاد خانواده است.

در این مراسم از خدمات ایرج بیت اللهی تقدیر و محمد قویدل به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش هرمزگان معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید