مسابقات کوپا دل ری / رئال مادرید با شکست مقابل بیلبائو حذف شد

هرمزبان – اتلتیکو بیلبائو با برتری مقابل رئال به دور بعد کوپا دل ری صعود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، اتلتیک بیلبائو در دور یک چهارم نهایی کوپا دل ری میزبان رئال مادرید بود. در حالی که تیم مارسلینو در هر سه جدال قبلی این فصل مقابل لوس بلانکوس شکست خورده بود، بالاخره در جام حذفی موفق به کسب پیروزی در برابر رئال مادرید شد. به این ترتیب بیلبائو پس از بارسلونا، تیم بزرگ مادرید را هم از گردونه رقابت هل کنار زد.
دومین و سومین تیم پر افتخار تاریخ کوپا دل ری در سن مامس به مصاف هم رفتند‌. اتلتیک بیلبائو این بازی را بهتر از تیم مهمان آغاز کرد اما در گلزنی ناموفق بود. روند مسابقه با مالکیت توپ رئال مادرید و ضدحملات پراکنده مهمان همراه شد اما باز هم منجر به گل نشد تا اینکه برنگر در دقایق پایانی با حرکت فوق العاده اش پیروزی را برای باسکی ها به ارمغان آورد و تعویض سرنوشت ساز مارسلینو شد. به این ترتیب اتلتیک بیلبائو به عنوان چهارمین تیم و در غیاب رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید، راهی نیمه نهایی کوپا دل ری 2021/22 می شود.
شاگردان مارسلینو که دو هفته قبل در فینال سوپرجام با دو گل از رئال شکست خورده بودند، امشب موفق شدند با تک گل الکس برنگر به پیروزی برسند و راهی نیمه نهایی شوند. دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون موقعیت خاصی سپری شد تا اینکه در دقیقه 9، چیزی نمانده بود که والی تماشایی دنی گارسیا، گل اول بازی را نصیب بیلبائو کند اما واکنش عالی تیبو کورتوا، دروازه رئال را بسته نگه داشت.
در ادامه باز هم این تیم بیلبائو بود که موقعیت های بهتری روی دروازه رئال ایجاد می‌کرد؛ هرچند بازیکنان این تیم در زدن ضربه نهایی چندان دقیق عمل نمی‌کردند. هرچه به دقایق پایانی نیمه اول نزدیک می‌شدیم بازی متعادل تر می شد و در نهایت این نیمه بدون اینکه توپی از خط دروازه ها عبور کند، به پایان رسید.
نیمه دوم را بیلبائو بهتر آغاز کرد و در دقیقه 50 بار دیگر همه چیز برای گلزنی دنی گارسیا فراهم بود اما ضربه سر او از کنار دروازه رئال به بیرون رفت. در ادامه رئالی ها پیش کشیدند و یکی دو موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه بیلبائو ایجاد کردند اما در دقیقه 64 این تیم میزبان بود که می توانست به گل برسد ولی تعلل مونیاین باعث شد تا این فرصت از دست برود.
در ادامه بازی متعادل دنبال شد و هر دو تیم به دنبال رسیدن به گل برتری بودند اما نمی توانستند موقعیت چندانی روی دروازه حریف ایجاد کنند. تا اینکه در دقیقه 89، سرانجام این بیلبائو بود که به گل رسید. روی یک توپ گیری خوب پشت محوطه جریمه رئال بود که پاس میکل وسگا درون محوطه جریمه به الکس برنگر رسید و او هم با یک ضربه دقیق، توپ را به گوشه دروازه رئال فرستاد.
رئالی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و چیزی نماننده بود که در چهارمین دقیقه از وقت های تلف شده به گل تساوی برسند اما ایسکو نتوانست از این فرصت استفاده کند و در نهایت بازی با برتری 1-0 بیلبائو به پایان رسید.
شرح گل:
اتلتیک بیلبائو 1-0 رئال مادرید؛ الکس برنگر: برنگر پشت محوطه جریمه رئال مادرید صاحب توپ شد و با یک سر توپ عالی ناچو را فریب داد، سپس با ضربه پای چپ دقیق و محکم توپ را به گوشه دروازه کورتوا فرستاد.

منبع: خبرگزاری آریا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید