52 میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت های ورزشی کیش

هرمزبان – سرپرست معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزار کیش گفت: به منطور بهره مندی از ظرفیت های جام جهانی ۲۰۲۲ این سازمان ۵۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ورزشی این جزیره هزینه می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، سعید پورزادی روز پنجشنبه در دیدار اعضای جامعه هتل‌داران با مدیرعامل سازمان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های جام جهانی به نفع حوزه گردشگری جزیره کیش از برنامه های این سازمان بوده و در این راستا اصلاح چمن ۲ زمین مجموعه المپیک و  تکمیل سه زمین چمن دیگر از جمله این برنامه ها است.

وی افزود: در ۲ زمین چمن مجموعه المپیک طی ۱۵ سال سپری شده از بهره برداری آنها اصلاحاتی انجام نشده که هم اکنون ۳۱۰ میلیارد ریال برای اصلاح و کاشت چمن و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل سه زمین چمن دیگر تخصیص یافته است.

پورزادی افرود: برنامه ریزی شده که این طرح ها تا مرداد ۱۴۰۱ برای بهره برداری و بکارگیری در اردوی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی یا سایر تیم های حاضر در جام جهانی مورد استفاده قرار بگیرد.

سرپرست جدید شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش نیز در این دیدار با اشاره به درخواست یکی هتل‌داران کیش مبنی بر تصمیم گیری در خصوص واردات خودرو با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: این شرکت در حال بررسی ۲ مدل خودروی خارجی مونتاژ داخلی جهت پاسخگویی به این نیاز است.

علیرضا ابراهیم پور یادآور شد: تعدادی از این خودروها با همکاری شرکت مونتاژ کننده آن در داخل جزیره در حال فعالیت است و در صورتیکه نتایج مثبت از حضور آن از لحظ فنی به ویژه سرمایشی بدست بیاید مقدمات واردات آن به کیش انجام می شود.

هم اکنون در جزیره کیش ۵۲ هتل در حال بهره برداری است که ۴۸ مورد آنها فعال و چهار مورد نیز غیرغعال است و در هتل های فعال  حدود ۶ هزار نفر مشغول بکار هستند؛ هتل های فعال جزیره کیش شامل ۱۳ هتل پنج ستاره، ۱۳ هتل چهار ستاره،۱۲هتل سه ستاره و چهار هتل ۲ ستاره بوده که در مجموع دارای ۱۶هزار و ۵۰۰ تخت و پنج هزار و ۱۵ اتاق است.از طرفی کیش ۶۱ هتل در دست ساخت دارد که با بهره برداری آنها ظرفیت هتلینگ جزیره ۲ برابر افزایش می یابد.

منبع: ایرنا

52 میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت های ورزشی کیش هزینه می شود

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید