خبر فوری

مجتبی قهرمانی: پلیس و دستگاه قضا در اجرای قانون مکمل یکدیگر هستند

هرمزبان – رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: طرح جامع ساختار و سازمان فرماندهی انتظامی و ارتقاء ناجا به «فرماندهی کل» را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: حجم بالای ارتباط بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی موید این است که پلیس و دستگاه قضا در اجرای قانون، مکمل یکدیگر هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، مجتبی قهرمانی روز شنبه در دیدار با سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان بر لزوم اجرای دقیق وظایف ضابطان و نهادهای اجرایی متولی جهت برخورد جدی با فساد ایجاد شده در حوزه قاچاق سوخت تأکید کرد و گفت: همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی زمینه‌ساز ارتقای امنیت و آرامش جامعه است.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضائی زمینه‌ساز ارتقای امنیت و آرامش است گفت: این مهم به عنوان یک اعتقاد درونی نهادینه شده و نتیجه آن خدمت گذاری مطلوب به مردم و برقراری نظم و امنیت پایدار در سطح جامعه می باشد.

رییس شورای قضایی هرمزگان در ادامه کاهش خطاها و حفظ سلامت دستگاه انتظامی را حائز اهمیت دانست و افزود: اقتدار نیروی انتظامی به واسطه ﺍﺟﺮﺍﻱ ﻣﺄﻣﻮﺭﻳﺖ ﻫﺎﻯ ﺣﺴﺎﺱ ﻭ ﻣﺘﻨﻮﻉ بوده که نتایج مثبت و موفقیت های کوتاه مدت و بلند مدت حاصل شده قابل تحسین است.

قهرمانی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه پرونده های مهم در دادگستری کل استان هرمزگان پیشنهاد کرد: به منظور رصد و پایش وضعیت پرونده‌های مهم که توسط نیروی انتظامی به دستگاه قضایی ارسال می‌شود و همچنین مدیریت حواشی این گونه پرونده‌ها، واحد اداری مشابهی در نیروی انتظامی استان تشکیل و ضمن تعامل مشترک، وضعیت پرونده ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گفته رییس کل دادگستری استان هرمزگان، تشکیل قرارگاه عملیاتی و مقابله با قاچاق سوخت در هرمزگان باعث شده است مصرف سوخت روزانه استان، ۱۱ درصد کاهش یابد.

سردار جعفری فرمانده انتظامی هرمزگان نیز در این دیدار تعاملات بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را مثبت ارزیابی و وفاق ایجاد شده در استان را فرصتی مناسب برای برقراری بیشتر امنیت اجتماعی دانست.

وی ابراز امیدواری کرد، با همگرایی و هم افزایی نقاط ضعف کاهش پیدا کند.

استفاده از ایده های خلاقانه، نوآور و فناوری پایه در راستای حل مسائل و مشکلات دستگاه قضایی و لزوم اجرای دقیق وظایف ضابطان و دستگاه های اجرایی جهت برخورد جدی با فساد ایجاد شده در حوزه قاچاق سوخت، از دیگران سخنان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار با مسئولان ارشد انتظامی استان بود.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید