خبر فوری

حضور دانش‌آموزان ۲۵ کشور در مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم 

تهران- هرمزبان – مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان ۲۵ کشور در مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، «میکائیل باقری» امروز (جمعه) به اتفاق هیات همراه با حضور در مجتمع افق اوقاف از محل برگزاری مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام در رشته های قرائت و حفظ قرآن کریم بازدید کرد و افزود: دانش آموزان از ۲۵ کشور در هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام به صورت مجازی باهم به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به ملیت شرکت کنندگان، اظهار داشت: دانش‌آموزان از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، تانزانیا، نیجریه، اندونزی، لبنان، افغانستان، عراق، سنگال، کنگو، بنگلادش، آلمان، هلند، الجزایر، سوریه، ساحل عاج، مولداوی، پاکستان، سوئد، سریلانکا، بوسنی و هرزگوین، قرقیزستان، هندوستان، برونئی و ماداگاسکار در این دوره از مسابقات حضور دارند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه‌داد: بهترین داوران ایرانی و خارجی از کشورهای مختلف به ارزیابی اجرای دانش آموزان می پردازند و در نهایت دانش آموزانی که بالاترین سطح نمرات را کسب کنند به مرحله نهایی مسابقات راه خواهند یافت.

در همین زمینه، دبیر ستاد برنامه ریزی این دوره از مسابقات گفت: وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در تدارک تمهید مقدمات برگزاری مرحله نهایی این مسابقات است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام  به صورت دوسالیانه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود. ششمین دوره این مسابقات در سال ۹۸ برگزار شد و هفتمین دوره این مسابقات به‌خاطر شیوع ویروس کرونا با چندماه تاخیر امسال برپا می شود.

 این مسابقات با حضور دانش آموزان سایر کشورها و نمایندگان دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران در دو مرحله نیمه نهایی و نهایی در ۲ رشته قرائت و حفظ کل در دو جنسیت دختر و پسر برگزار می شود.

در مرحله نیمه نهایی، افراد برگزیده از بین دانش آموزان همه کشورهایی انتخاب می شوند که  آثار خود را به دبیرخانه مسابقات ارسال کرده اند و با رعایت پروتکل های بهداشتی، مرحله نهایی مسابقات اسفندماه امسال به صورت حضوری بین دانش آموزان منتخب در تهران برپا می شود.

پس از داوری «امیرعلی یادگاری» از شهر تهران در رشته قرائت و «محمدرضا جعفرپور» از استان گیلان در رشته حفظ کل از بین پسران، «مریم سبزه زاری» از استان خوزستان در رشته قرائت و «زهرا خلیلی» از شهرستان های استان تهران در رشته حفظ کل از بین دختران به عنوان تیم دانش آموزان ایران در هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام انتخاب شدند.  

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید