خبر فوری

امام جمعه قشم: معضل گرانی و چند قیمتی میوه و تره‌بار در قشم رفع شود

هرمزبان – امام جمعه قشم گفت: مردم جزیره قشم با معظل گرانی و چند نرخی بودن میوه و تره‌بار دست و پنجه نرم می‌کنند و لازم است مسوولان به این امر ورود جدی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم گفت:سیزدهم دی‌ماه سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت این روز فرصتی مناسب و مغتنم برای تربیت افراد انقلابی در مکتب ایشان و امام راحل است.

حطیب جمعه قشم افزود: تربیت افرادی که به نظام، انقلاب، ولی فقیه، مردم و جهاد معتقد باشند وظیفه ما پس از شهادت این مرد بزرگ است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی به عنوان سیدالشهدای جبهه مقامت در جهان شناخته می‌شود و شهادت ایشان برای همه آزادگان جهان غمی بزرگ بود.

امام جمعه قشم تصریح کرد: امروز شهید سلیمانی در بین مردم نیست اما مکتب وی همیشه در دنیا باعث پرورش افراد انقلابی و مومن می‌شود.

وی اظهار کرد: قاتل شهید سلیمانی گرچه رسوا و بی آبرو شده است اما هنوز زنده است و قطعا به بدترین شکل ممکن از بین می‌رود.

حاجبی افزود: انتقام سخت پابرجاست و ان شا الله با وعده مقام معظم رهبری با نابودی اسراییل محقق می‌شود.

علامه مصباح یزدی و علامه تهرانی مصلح اجتماعی و سیاسی بودند

حاجبی در ادامه سخنان خود با تسلیت ایام درگذشت علامه تهرانی و علامه مصباح یزدی، گفت: این دو عالم بزرگ با تربیت شاگردان، انتشار کتاب‌های ماندگار و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی مصلحان اجتماعی و سیاسی بودند و خدمات ایشان تا ابد ماندگار است.

وی اظهار کرد: حضور این دو متفکر اسلام خلا موجود از نبود علامه شهید مرتضی مطهری را پر کرد.

امام جمعه قشم تاکید کرد: این دو دانشمند تا ابد در اذهان مردم زنده هستند و تا زمانی که شاگردان به تربیت سایر افراد بپردازند و کتاب ایشان مورد استفاده قرار گیرد نامشان جاویدان است.

وی افزود: مرحوم علامه مصباح بسط و گسترش تفکر اسلامی را بدون جانبداری و ملاحظات سیاسی لحاظ می‌کرد.

حاجبی ادامه داد: بسیاری از شبهات فکری جامعه را این دو علامه پاسخ دادند و جامعه به بسط تفکرات این دانشمندان نیازمند است.

معضل گرانی و چند قیمتی میوه و تره‌بار در قشم رفع شود

امام جمعه قشم گفت: مردم جزیره قشم با معظل گرانی و چند نرخی بودن میوه و تره‌بار دست و پنجه نرم می‌کنند و لازم است مسوولان به این امر ورود جدی کنند.

وی افزود: نظارت دقیق، جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در قشم انجام شود.

حاجبی ادامه داد: مشکلات معیشتی با نظارت قابل کنترل است و هر کسی در این امر کوتاهی کند باید پاسخگو باشد.

تامین امنیت غذایی کمتر از امنیت نظامی نیست

حاجبی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر نقش جهاد کشاورزی در جامعه گفت: تامین امنیت غذایی کمتر از امنیت نظامی نیست و وابستگی به مواد غذایی سایر ملل امری خطرناک است.
وی با تبریک روز جهاد کشاورزی افزود: جهاد کشاورزی از ابتدای انقلاب خدمات شایانی به کشور داده است و امروزه تامین مواد قضایی در داخل کشور و قطع کامل وابستگی وظیفه ای مهم است.
امام جمعه قشم ادامه داد: دولت مردمی با تصمیم قاطع این وابستگی را حذف کند و مشکلات موجود در بی نظمی تولیدات کشاورزی و نهاده‌های دامی را برطرف کند.
وی تصریح کرد: کشور ما از نظر امکانات و زمینه تولیدات کشاورزی و دامی کمبودی ندارد و اصلاح قوانین باید راه دسترسی به راه‌اندازی واحدهای تولیدی را کوتاه کند.
حاجبی تاکید کرد: قانون باید برای تسهیل امور تولید باشد نه اینکه جلوی تولید کننده را بگیرد و وی را با مشکل مواجه کند.
وی افزود: در جزیره قشم، مسوولان با حمایت و تقویت صنعت پرورش آبزیان به این امر مهم کمک کنند.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید