خبر فوری

لواندوفسکی و برابری با رکورد رونالدو؛ عملکرد فوق العاده مهاجم باواریایی ها در سال 2021

هرمزبان – عملکرد مهاجم لهستانی در سال 2021 به معنای واقعی کلمه، حیرت آور بود. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، روبرت لواندوفسکی به بهترین رکورد کریستیانو رونالدو در زمینه گلزنی طی یک سال میلادی رسید. روبرت لواندوفسکی در جریان پیروزی 4-0 بایرن مونیخ مدت زمان زیادی انتظار کشید تا سر انجام در دقیقه 88 موفق به باز کردن دروازه حریف شد. این آخرین بازی رسمی لواندوفسکی در سال 2021 بود و با احتساب این گل، مهاجم لهستانی به رکورد 69 گل در 2021 رسید که بهترین آمار خودش به حساب می آید. مهاجم لهستانی این آمار را طی 59 بازی به ثبت رسانده است و این یعنی برابری با بهترین رکورد شخصی کریستیانو رونالدو (69 گل در سال 2013 – رئال مادرید). 
بایرن مونیخ مقابل وولفسبورگ به یک پیروزی عالی دست یافت و حالا با خیالی آسوده به تعطیلات سال نو می رود. بایرن مونیخ میزبان وولفسبورگ بود. پیروزی مونیخی ها به فاصله نیم ساعت مانده به پایان بازی به لطف برتری سه گله و البته واکنش عالی نویر زمانی که بازی 1-0 بود، تضمین شد. مهم ترین اتفاق بازی اما در دقیقه 88 رخ داد، وقتی که لواندوفسکی گلزنی کرد. لوا حالا به رکورد گلزنی کریستیانو رونالدو (69 گل در سال 2013) رسیده و رکورد گلزنی گرد مولر در یک سال میلادی را با 43 گل شکسته است. 
ناگلزمان پس از پایان بازی به خبرنگاران گفت:« من از عملکرد تیم بسیار راضی هستم. ما اخیرا بازی‌های بسیاری انجام دادیم و نیمه اول سخت‌تر بود. فاز اولیه تیم خوب بود و سپس کمی آرام شدیم. ولفسبورگ موقعیت گلزنی داشت و ما خوش شانس بودیم که دروازه‌بان خوبی داریم. نیمه دوم هم عالی بازی کردیم و گل‌های بسیار خوبی زدیم.»
این مربی آلمانی ادامه داد:« من از عملکرد تیم در نیمه اول بسیار راضی هستم. زدن این تعداد گل برابر چنین دفاع منسجمی کار ساده‌ای نیست. ما در نیمه دوم کنترل خوبی داشتیم و حتی بهتر پرس کردیم. نکته کلیدی بازی استفاده از پرسینگ بلافاصله پس از لو رفتن توپ بود. ما توپ را در مناطق هجومی پس گرفتیم و تمامی فاصله‌ها را بستیم.»
ناگلزمان درباره احتمال اضافه شدن بازیکنان به این تیم و نقل و انتقالات در ماه ژانویه اظهار داشت:« من از تیمی که دارم راضی هستم. خیلی علاقه‌ای به فهرست شلوغ بازیکنان ندارم چون در این صورت در هر بازی باید تصمیمات دشواری گرفت. من علاقه‌ای به این کار ندارم. از این تیم راضی هستم اما اگر بازیکنی می‌خواهد از تیم به صورت قرضی جدا شود تا فرصت بازی داشته باشد مشکلی نیست.»
او اضافه کرد:« به بازیکنانم به خاطر عملکرد خوبشان تبریک می‌گویمن و از آنها به خاطر شش ماه اولی که کنار هم سپری کردیم سپاسگزارم. بی‌صبرانه منتظر تعطیلات هستم اما در عین حال منتظر نیم فصل دوم هم هستم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که در بهار در شرایط خوبی خواهیم بود، این بسیار مهم و تعیین کننده است.
شاگردان یولیان ناگلزمان در این دیدار کاملا برتر از حریف بودند و در نهایت با گل های توماس مولر، دایو اوپامکانو، لروی سانه و روبرت لواندوفسکی به پیروزی رسید. بایرنی ها بازی را بهتر آغاز کردند و تنها 7 دقیقه طول کشید تا به گل اول بازی برسند. روی شوت محکم لروی سانه بود که توپ با دفع ناقص کئون کاستیلز مقابل مولر قرار گرفت و او هم با یک بغل پای ساده کار را تمام کرد.
وولفسبورگ خیلی زود می توانست این گل را جبران کند اما واکنش خوب مانوئل نویر روی ضربه وخهورست، این فرصت را از میهمان گرفت. در دقیقه 10، چیزی نمانده بود که بایرنی ها روی فرصتی مشابه گل اول، یک بار دیگر به گل برسند اما این بار ضربه لواندوفسکی از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه این بایرنی ها بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نمی توانستند موقعیت چدندانی روی دروازه حریف ایجاد کنند. اما در دقایق 25 و 26، تیم میزبان صاحب دو موقعیت پیاپی شد اما ضربات موسیالا و لواندوفسکی راهی به چهارچوب دروازه حریف پیدا نکرد. در ادامه بازی متعادل تر شد و این بازیکنا وولفسبورگ بودند که موقعیت های بهتری روی دروازه بایرن ایجاد کردند اما در نهایت در این نیمه توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بایرنی ها با برتری 1-0 به رختکن رفتند.
نیمه دوم را هم بایرنی ها بهتر آغاز کردند اما این وولفسبورگ بود که می توانست در دقیقه 54 به گل تساوی برسد ولی ضربه سر بروکس از کنار دروازه نویر به بیرون رفت. در مقابل این بایرن بود که در دقیقه 57 به گل دوم رسید. روی همکاری سانه و توماس مولر بود که توپ مقابل دروازه به اوپامکانو رسید و او هم با یک ضربه سر دقیق کار را تمام کرد.
تنها دو دقیقه بعد، بایرن به گل سوم رسید. سانه که روی دو گل قبلی نقش موثری داشت، این بار با پاس گنابری پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و با یک شوت تماشایی دروازه را باز کرد. بعد از این گل باز هم این بایرنی ها بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و موقعیت های خطرناکتری روی دروازه حریف ایجاد می کردند. از جمله در دقیقه 76 که لواندوفسکی می توانست با یک ضربه والی تماشایی، گل چهارم را به نام خود کند اما کاستیلز با واکنشی دیدنی مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.
تلاش بایرنی ها برای زدن گل بعدی ادامه پیدا کرد و سرانجام در دقیقه 87، لواندوفسکی هم نام خود را در بین گلزنان ثبت کرد. روی یک پاس به پشت مدافعان وولفسبورگ، موسیالا با ضربه سر توپ را برای لواندوفسکی فراهم کرد و او هم با یک قیچی بغل تماشایی دروازه را باز کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید