خبر فوری

فرهنگ حلقه مفقوده پژوهش و تحقیق در دانشگاه‌هاست

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، فضل‌الله رضایی اردانی ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی نوآوری‌های علمی و پژوهشی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در یزد اظهار داشت: اگر همه امکانات و زیرساخت‌ها برای پژوهش در کشور مهیا باشد اما فرهنگ پژوهش و تحقیق وجود نداشته باشد، در حوزه پژوهش و تولید علم موفق نخواهیم بود.

وی، حلقه مفقوده پژوهش و تحقیق در دانشگاه‌ها را فرهنگ دانست و افزود: تا زمانی که نگاه به پژوهش نگاهی تشریفاتی و ناکارآمد است، پژوهش به جایگاه واقعی خود دست نخواهد یافت.

رضایی اردانی خاطرنشان کرد: در طول سه سال گذشته زیرساخت‌‌های پژوهش در دانشگاه فرهنگیان فراهم شده است که این امر موجب رونق پژوهش و تحقیق در این دانشگاه شده است و امیدواریم روز به روز شاهد فروزان‌تر شدن مشعل پژوهش در این دانشگاه باشیم.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان یزد با برشمردن برخی اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: پرداختن به فعالیت‌های پژوهشی و نگاه ویژه به این حوزه، در کانون توجه مسئولان دانشگاه فرهنگیان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نظام آموزشی ما در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی با فقر پژوهش مواجه است و برای رفع این مشکل، آموزش و پرورش نیاز مبرم به معلم پژوهنده دارد که تربیت این معلمان بر عهده دانشگاه فرهنگیان است.

رضایی اردانی خاطرنشان کرد: معلمان باید علاقمند به پژوهش و دارای سواد و فهم پژوهشی باشند و این روحیه باید در آنها تقویت شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان باید راه‌های تربیت معلم پژوهنده را مورد توجه و بررسی قرار دهد تا به راهکار درست دست یابد، زیرا اگر این امر محقق نشود، فلسفه وجودی این دانشگاه زیر سئوال می‌رود.

رضایی اردانی تاکید کرد: برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که بحث پژوهش و تحقیق در آن مورد تاکید قرار گرفته نیز باید تلاش جدی صورت گیرد که این امر با تربیت معلمان پژوهنده امکان‌پذیر باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: با ظرفیت‌های موجود در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان بتوانیم با عزمی راسخ در راستای پژوهش‌محور کردن آموزش‌ها قدم برداریم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید