خبر فوری

امام جمعه هرمز:حماسه 9 دی فتنه های دشمنان را خنثی کرد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی دری در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز با اشاره به سالروز حماسه تاریخی مردم ایران اسلامی در نهم دی ماه  سال 88 بیان داشت: نهم دی مولود بصیرت و غیرت دینی مردم بود که با زمان شناسی و دشمن شناسی فریب فتنه گران را نخوردند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران همیشه در معرض فتنه های استعمار بوده لذا مردم باید پشت سر رهبری باشند تا کشور گرفتار مشکلات نشود.

حجت الاسلام دری اظهار داشت: این بصیرت است که تفاوت ها را ایجاد می کند و ارزش ها را بالا می برد و گرنه انسان های زیادی نماز می خوانند و روزه می گیرند و قرآن می خوانند اما افرادی که به وقت از ولایت حمایت می کنند مقامشان بالا می رود و نهم دی هیچ وقت نباید فراموش شود.

امام جمعه هرمز اضافه کرد: ملت بیدار و آگاه و تابع ولایت فقیه و دشمن شناس ایران با حضور گسترده خود در صحنه نمی گذارند دشمنان به توطئه های خود برسند.

حجت الاسلام دری اظهار کرد: خلق حماسه 9 دی سبب شد بار دیگر انقلاب اسلامی فتنه‌های دشمنان را خنثی کند.

امام جمعه جزیره هرمز بیان کر : مهم‏ترین مشخصه حماسه ماندگار و جاودانه نهم دی سال 88، سه عنصر اساسی ایمان، اتحاد و بصیرت است که باعث شد با حضوری آگاهانه در کل کشور، بقاء نظام و انقلاب اسلامی و سرزندگی و هوشمندی مردم و رهبری انقلاب اسلامی را باری دیگر با عزت و اقتدار به رخ جهانیان بکشد.

حجت الاسلام دری اظهار داشت: در آیین گرامیداشت حماسه 9 دی امسال ، تمام کسانی که دل در گرو اسلام، قرآن، نظام اسلامی، انقلاب و آرمان های امام و رهبری و شهدا دارند، با شرکت گسترده یک بار دیگر ثابت خواهند کرد که همچنان به این نظام الهی و آرمان های امام، رهبری و شهدا پایبند هستند.

امام جمعه هرمز خاطرنشان کرد: 9 دی متعلق به ملت ولایتمدار، بصیر و شجاع ایران اسلامی است و هیچ شخص ، جناح، گروه و جریانی نباید این روز تاریخی را به نفع خود تصرف کند که این خیانت به امام، رهبری و مردم ولایمتدار ایران اسلامی است.

حجت الاسلام دری با گرامیداشت  هفتم دی ماه سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی در سال 58 گفت: در آن زمان کمتر از 50 درصد مردم باسواد بودند و در آن زمان پزشک برای طبابت از هندوستان به ایران می آمد ولی الان پزشکانی خوب و با تعصب  در کشور داریم که هرکجا نیاز باشد برای خدمت به مردم این ایران اسلامی قدم برمی دارند.

وی بیان داشت: اکنون  با یک حرکت انقلابی و همگانی در حال حاضرآمار باسوادان به بالای 90 درصد جمعیت رسیده است.

امام جمعه هرمز بیان کرد: هدف و فرمان امام راحل این بود که در مملکت همه باید ازنعمت سواد برخوردار باشند و بی‌سوادی دراین مرزوبوم نباید باشد و سواد علم ثروت،  صنعت، تکنولوژی، پیشرفت و استقلال را به ارمغان می‌آورد.

حجت الاسلام دری با تبریک 25 دسامبر سالروز ولات حضرت مسیح (ع) بیان کرد: امید است تمام کشورهایی که به خدا و آن حضرت اعتقاد دارند همچون حضرت عیسی (ع) ظلم ستیز و عدالت گر باشند.

امام جمعه هرمز بیان داشت: قرآن در مورد میلاد حضرت مسیح زیباترین آیات را مطرح کرده و یکی از شاخص ترین درس های حضرت مسیح، مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم است.

وی گفت: اما آنچه امروز در جهان می بینیم و آنچه که از ناامنی و خونریزی ها اتفاق می افتد از کشورهایی است که مدعی پیرو حضرت مسیح هستند لذا انتظار داریم پیروان حضرت مسیح (ع) به درس های آن پیامبر بزرگوار عمل کنند.

امام جمعه هرمز با انتقاد از افزایش نرخ بلیت شناورهای مسافری بین هرمز و قشم و بندرعباس  اظهارداشت: گران شدن بلیت برای مردمی مثل جزیره هرمز که منبع درآمدی ندارند و همچنین برای دانشجویانی که برای تحصیل به این جزیره می آیند سخت است و از مسئولین امر تقاضا می شود که دراین خصوص تجدید نظر کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید