خبر فوری

بیانیه به جای جواب دادن به سوالات خبرنگاران/ کومان: نباید در لیگ قهرمانان انتظار معجزه داشته باشید

هرمزبان – سرمربی هلندی بارسلونا به جای جواب دادن به سوالات خبرنگاران در کنفرانس خبری به خواندن یک بیانیه بسنده کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، در ادامه مسابقات این هفته لالیگا، بارسلونا فردا شب مقابل کادیز قرار خواهد گرفت. به همین خاطر قرار بود رونالد کومان، سرمربی هلندی آبی و اناری پوشان در کنفرانس خبری پیش از این مسابقه حاضر شود و پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد ولی مربی هلندی به جای این کار فقط به خواندن یک بیانیه بسنده کرد. بیانیه این مربی را در ادامه می خوانید:
صبح همگی بخیر، این باشگاه در کنار من در شرایط بازسازی قرار دارد. باشگاه از نظر مالی در شرایط خوبی ندارد و این یعنی باید در حالی تیم را از نو بسازیم که نمی توانیم سرمایه گذاری های کلان انجام دهیم. فوتبال به زمان نیاز دارد. بازیکنان جوان می توانند در عرض دو سال تبدیل به بازیکنانی بزرگ شوند. نکته خوب این است که به بازیکنان جوان تیم فرصت داده خواهد شد درست مثل زمانی که به ژاوی و اینیستا زمان داده شد اما نیاز به صبوری وجود دارد. علاوه بر این ماندن در بالاترین سطح فوتبال اروپا یک پیروزی خواهد بود. 
نباید در لیگ قهرمانان انتظار معجزه داشته باشید و باید به شکست هفته گذشته مقابل بایرن مونیخ نیز از این زاویه نگاه شود. فرآیندی که کادر فنی در آن قرار دارد به حمایت نیاز دارد. چه در حرف و چه در عمل. این اولین بار نیست که چنین اتفاقی در تاریخ باشگاه بارسلونا می افتد. ما روی حمایت شما رسانه ها در این روزهای سخت حساب باز کرده ایم. ما به عنوان بازیکنان و کادر فنی از حمایتی که در بازی مقابل گرانادا از هواداران دریافت کردیم بسیار سپاسگزاریم.
کومان که همچنان سرمربی بارسلوناست ولی گفته می شود به زودی شغلش را از دست خواهد داد امروز قرار بود در نشست خبری بازی با کادیز شرکت کند. او به سالن کنفرانس هم آمد ولی در حرکتی عجیب و شاید بی سابقه، به جای پاسخ به سوال حبرنگاران، بیانیه ای قرائت کرد و سپس از سالن خارج شد.
رونالد کومان سرمربی بارسا یکی از بدترین روزهای مربیگری خود را سپری می کند. مرد هلندی سال گذشته در بدترین شراط هدایت بارسا را پذیرفت و این تیم را به قهرمانی کوپا دل ری رساند ولی خوان لاپورتا که از مارس گذشته ریس بارسلونا شد، تمایلی برای ادامه همکاری با وی نداشت. در نهایت به دلیل نبود جایگزین های مناسب، او حکم به ابقای کومان داد. جدایی لیونل مسی کار برای کومان را دشوارتر نیز کرد و این تیم شروع خوبی در فصل جدید نداشته تا شایعات اخراج کومان قوت بگیرند.
رونالد کومان، سرمربی هلندی بارسلونا که به واسطه عملکرد و نتایج نه چندان جالب در این فصل در خطر اخراج از بارسلونا قرار گرفته، پیش از کنفرانس خبری دیدار مقابل کادیز، مصاحبه ای با رسانه هلندی فوتبال اینترنشنال انجام داده و درباره رابطه اش با لیونل مسی و تصمیمش برای ترک تیم ملی هلند جهت آمدن به بارسلونا صحبت کرد.
لیونل مسی تمام مشکلات بارسلونا را مخفی می کرد و رویشان سرپوش می گذاشت. با مسی، همه چیز به خاطر وجودش بهتر به نظر می رسید. او خیلی خوب بود و قهرمانی های زیادی کسب کرد. البته که بازیکنان خوبی کنار مسی بودند اما او خودش تفاوت ها را رقم می زند. می دانستم مسی چه قدر خوب است اما خیلی خوب بود که هرروز از نزدیک با او در ارتباط بودم و این را بهتر درک کردم. موقعیت شناسی، حفظ توپ زیر فشار و کنترل سرعت بازی، چیزهایی است که یک مربی دوست دارد به بازیکنش یاد دهد اما مسی در همه چیز، 10 از 10 بود. مسی یک بازیکن فوتبال معمولی نیست. وقتی در جلسه تمرینی، تمرین شوت زنی انجام می دادیم بازیکنانی بودند که خیلی ساده به توپ ضربه می زدند اما شوت های مسی این شکلی بود: بوم، بوم، بومم. مسی هرگز خسته نمی شد. 
وقتی سرمربی بارسلونا شدم، با مسی در خانه اش دیدار کردم. عشق او به فوتبال مرا تحت تاثیر قرار داد. شروع کار سخت بود و او از این بابت عذرخواهی کرد. عملکرد مسی فوق العاده است. هرگز کسی را جز یوهان کرایوف ندیده ام که هوش فوتبالی مسی را داشته باشد. مسی پارسال در 50 گل مشارکت داشت؛ 30 گل و 20 پاس گل. او برای تمام بازیکنان فوتبال یک الگوست. مسی جام های زیادی برده، جام هایی که بزرگ تر از کوپا دل ری فصل گذشته ما بودند اما آن جام برای مسی بسیار خاص بود. 
می دانستم که شرایط مالی بارسلونا خوب نیست اما فکر نمی کردم تا این اندازه بد باشد. خوان لاپورتا، رییس جدید باشگاه هم این را نمی دانست و مثل من شوکه شد. از تصمیمم برای ترک تیم ملی هلند و آمدن به بارسلونا پشیمان نیستم. در چنین شرایط سختی من همواره بیشترین تلاشم را برای کمک به تیم انجام می دهم.  اگر به عقب بر می گشتم نیز بازهم پیشنهاد بارسلونا را می پذیرفتم و هیچ حسرتی ندارم. 

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید