خبر فوری

حاج قاسم را نباید در یک بعد نبوغ نظامی محدود کرد

فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مرد میدان ملت ایران ۴۰سال از عمر خود را مردانه در میدان‌های نبرد گذراند اما مسائل فرهنگی کشور غافل نبود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، زینب سلیمانی دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شامگاه پنج شنبه ۱ مهرماه در افتتاحیه نخستین کنگره‌ی ملی شعر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در تالار وحدت گفت:در چهل و یکمین سالگرد آغاز دفاع مقدس هستیم بزرگداشت این مناسبت وظیفه انسانی و دینی همه‌ی ما ایرانی ها هست، بزرگداشت این مناسبت تکریم دریادلانی هست که ۸سال با دست خالی اما غیرت و ایمان خود از مرز های میهن عزیز اسلامی دفاع کردند.

ببینید:
عکس/ پایه‌گذاری امثال حاج قاسم در دوران دفاع مقدس گذاشته شد

وی افزود: از تمامی برگزار کنندگان این کنگره و مردم شریف ایران  و خانواده شهدا و مدافعان حرم و امنیت کشور تشکر میکنم که یاد شهید حاج قاسم و دیگر شهدای عزیزمان فراموش نمیکنند و همواره به هر بهانه ایی به آن بزرگواران ابراز ارادت و قدرشناسی میکنند تا بار دیگر ثابت کنند ما ملت امام حسینیم.

وی ادامه داد: مرد میدان ملت ایران ۴۰سال از عمر خود را مردانه در سخت ترین میدان های نبرد گذراند و با این حال هیچ وقت از توجه به مسائل فرهنگی کشور غافل نبود.

سلیمانی در خصوص توجه سردار شهید سلیمانی به مسئله فرهنگ گفت: مردم ما دیده اند بار ها در صحبت ها، یادداشت و ملاقات هایی که با اهالی فرهنگ داشتند بارها نکاتی بوده که دل مشغولی سردار سلیمانی به این حوزه نشان می داد.

وی ادامه داد: حاج قاسم را نباید در یک بعد نبوغ نظامی محدود کرد چرا که او به اندازه نظامی گری فرهنگی بود و به اندازه فرهنگ سیاست میدانست به همین دلیل است حاج قاسم فرصتی کم نظیر برای هنرمندان عصر انقلاب است.

وی در خصوص شخصیت حاج قاسم سلیمانی گفت: شخصیت این شاگرد مکتب امام خمینی به شکل کم نظیر راز آلود و اسطوره ایی، و برای عموم مردم جذاب است و هر اثر ادبی و هنری که درباره ایشان خلق شده مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته که این استقبال نشان دهنده عطش بیشتر برای انس و شناخت بیشتر مکتب شهید سلیمانی است.

وی با دعوت از مردم برای استمرار فعالیت فرهنگی در دومین سالگرد شهید سلیمانی افزود: از همه مردم قدرشناس و گروه های خودجوش مردمی و افراد اثر گذار که در این دوسال اجازه ندادند یاد شهید حاج قاسم سلیمانی برای لحظه ایی از خاطره ها کمرنگ شود دعوت میکنم که فعالیت فرهنگی حماسه گون خود را در دومین سالگرد عروج ملکوتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تکرار کنند.

وی در پایان خاطر نشان کردند: سال گذشته در جلسه ایی مقام معظم رهبری فرمودند که سالگرد شهید سلیمانی باید مردمی باشد و از ظرفیت مردم استفاده شود این دغدغه بنیاد شهید سلیمانی بود و بعد از فرمایش رهبری دغدغه بیشتری شد تا از ظرفیت های مردمی در خروش حب حاج قاسم حمایت و استفاده شود.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید