خبر فوری

نفرات برتر مسابقات ملی دانش آموزی “دانش مغز” معرفی شدند

هفتمین دوره مسابقه ملی “دانش مغز” با انتخاب و معرفی نفرات برتر این دوره و نماینده کشورمان در مسابقات جهانی دانش مغز به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، مرحله دوم هفتمین دوره مسابقه ملی دانش مغز با شرکت ۵۲ نفر درشهریورماه جاری در دو بخش به زبان انگلیسی به صورت آنلاین برگزار شد و طی این مرحله دانش‌آموزان در سؤالات چند گزینه‌ای و تشریحی آناتومی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دراین مسابقات از میان نفرات برتر، “هستی فخری” از دبیرستان دخترانه فرزانگان یک تهران رتبه نخست این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد و به عنوان نماینده ایران برای رقابت‌های ۲۰۲۱ آمریکا انتخاب شد.

رقابت بین‌المللی مسابقه دانش مغز به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین برگزارخواهد شد.

در این مرحله از مسابقات پنج نفر از دانش‌آموزان موفق به کسب مدال طلا شدند و ۱۲ نفر نیز مدال‌های نقره و چهارده دانش‌آموز شرکت کننده نیز مدال‌های برنز را به خود اختصاص دادند.

مرحله نخست هفتمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی “دانش مغز” با رقابت بیش از یک هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز داوطلب سنین ۱۳ تا ۱۸ سال از مدارس متوسطه سراسر کشور برگزار شد و در این مرحله ۵۲ دانش آموز شرکت کننده در این رقابت‌ها  با کسب بیشترین امتیاز از سوی کمیته داوری به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

هفتمین دوره مسابقات دانش‌آموزی “دانش مغز” در زمینه علوم اعصاب به‌صورت مجازی اوایل ماه جاری در سراسر کشور برگزار شد. 

هدف از برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی انجام می‌شود، استعدادیابی در نتیجه رقابت میان دانش‌آموزان نخبه و ترسیم فضای ایده‌آل برای ادامه تحصیل آنان در رشته‌های علوم شناختی در سطح کشور است.

مسابقات دانش‌آموزی “دانش مغز” رقابتی گسترده میان نوابغ دانش‌آموزی در سطح جهانی است که بسترها و فرصت‌های لازم را برای ترویج، توسعه و گسترش رشته‌های مرتبط با علوم شناختی در کشورهای جهان مهیا می‌کند. 

به نقل از ستاد علوم شناختی، نمایندگان ایران در مسابقات جهانی دانش مغز در پنج سال گذشته همواره در میان ۵ کشور برگزیده مسابقات جای داشتند و در پنجمین دوره این مسابقات نیز مقام سومی مسابقات جهانی دانش مغز در کره جنوبی نصیب نماینده اعزامی کشورمان به این مسابقات شد. انجمن علوم اعصاب ایران و گروه علمی سیناپس به عنوان متولیان برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران، با کمک وزارت آموزش و پرورش و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، هر ساله این مسابقات را طی دو مرحله در تمام استان‌های کشور برگزار می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید