خبر فوری

تامین نیاز آبی مردم هرمزگان بر انتقال آب اولویت داده شود

بندرعباس – عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با ذکر اینکه برخی از مناطق هرمزگان با مشکل کم آبی روبرو هستند، گفت: باید تامین نیاز آبی هرمزگان به انتقال‌ آب اولویت داده شود.

منصور آرامی در گفتگو با خبرنگار مهر، کشور ایران را کشوری پر ظرفیت دانست و اظهار کرد: می‌توان گفت ایرام یکی از غنی‌ترین کشورهای جهان از نظر دارا بودن منابع طبیعی است.

وی عنوان کرد: کمتر کشوری در جهان وجود دارد که منابع بی‌نظیری مانند نفت، گاز، دریا، جنگل و … را همزمان داشته باشد که باید با برنامه‌ریزی صحیح این ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان نیز از این ظرفیت‌هاب طبیعی بی بهره نبوده، تصریح کرد: هرمزگان دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی است که این امر می‌تواند کمک زیادی به تحقق توسعه پایدار کند.

آرامی تشریح کرد: هرمزگان با وجود اینکه دارای پهنه آبی وسیعی است اما بخشی از مردم در شهرها و روستاها با مشکل کم آبی مواجه هستند.

وی ضمن تاکید بر آمایش و اقتصاد مردمی، خاطرنشان کرد: راه علاج مشکلات کشور توجه به اولویت‌های مردمی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: مدتی قبل خبر انتقال ۲۰۰ هزار متر مکعب آب خلیج‌فارس به استان‌های مرکزی درحالی مطرح شد که مشکل کم آبی بسیاری از مناطق هرمزگان با ظرفیتی کمتر از آن قابل حل است.

آرامی ادامه داد: برخی از مردم جزیره قشم و روستاهای در جوار خط انتقال این آشیرین‌کن نیاز آب شرب دارند که باید در ابتدا نیاز آبی مردم این مناطق که حدود ۵۰ هزار متر مکعب است رفع می‌شد سپس انتقال یک میلیون متر مکعب آب به فلات مرکزی در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی اذعان کرد: مدت زیادی است که برخی از مردم استان هرمزگان چشم انتظار تحقق وعده‌های مسئولین در حوزه تامین آب مناسب برای رفع نیازهای شرب، بهداشت و … هستند؛ اما متاسفانه این مهم تحقق نیافته است.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: با وجود انتقال حجم زیاد آب از خلیج‌فارس به استان‌های دیگر؛ نیاز آبی غرب جزیره قشم که حدود ۱۰ هزار متر مکعب است رفع نمی‌شود.

آرامی با اشاره به لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان هرمزگان، اظهار کرد: با توجه به هزینه‌های زیادی که صرف اجرای برخی از پروژه‌ها شده است باید تکمیل هر چه سریع‌تر آن‌ها در دستور کار قرار گیرد چرا که علاوه بر اتلاف هزینه‌های صرف شده، هزینه‌های نگهداری نیز به بیت‌المال تحمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: پروژه پل خلیج‌فارس یکی از پروژه‌هایی است که برای آن بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در سال‌های گذشته هزینه شده اما به سرانجام نرسیده است؛ افرادی که این پروژه را آغاز کردند و تمام نکردند باید پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تعیین و تکلیف پروژه‌های نیمه تمام، تصریح کرد: اگر پروژه پل خلیج‌فارس پیوست زیست محیطی ندارد چرا اجرای آن آغاز شده است.

آرامی مهم‌ترین دغدغه مردم را اقتصاد کشور دانست و تشریح کرد: معیشت مردم طی سالیان اخیر دچار مشکل شده است و دولت‌ها در حوزه اقتصاد نمره خوبی را کسب نمی‌کنند.

وی گفت: امیدواریم در دولت سیزدهم با اتخاذ تصمیمات صحیح و کارشناسانه شاهد تحول در حوزه اقتصاد و معیشت مردم باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید