خبر فوری

جشن تولد سامان قدوس شب بازی با عراق | عکس

برای سامان قروس لژیونر ایرانی فوتبال کشورمان در اردوی تیم ملی جشن تولد گرفته شد.

به گزارش رصد ورزشی: شب گذشته در اردوی تیم ملی با حضور بازیکنان، کاردفنی و رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای سامان قدوس لژیونر فوتبال ایران که در برنتفورد انگلیس بازی می‌کند جشن تولد گرفته شد.

جشن تولد 28 سالگی سامان قدوس شب گذشته در هتل محل اقامت اعضای تیم ملی با حضور کریم باقری، دراگان اسکوچیچ، شهاب عزیزی خادم و اعضای کادر فنی برگزار شد.

تیم ملی ایران در دومین بازی مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر امشب از ساعت 22:30 در قطر به مصاف تیم ملی عراق می رود. ایران در اولین دیدار حود با تک گل علیرضا جهانبخش توانست سوریه را 1-0 شکست دهد.

بیوگرافی سامان قدوس

سامان قدوس متولد ۶ سپتامبر ۱۹۹۳ بازیکن فوتبال ایرانی است. او در پست هافبک هجومی برای باشگاه فوتبال برنتفورد در لیگ برتر انگلستان توپ می‌زند.

مادر و پدر وی اصالتاً اهل اهواز هستند. او می‌گوید آشنایان زیادی در اهواز و تهران دارد و فرهنگ و سنت‌های ایرانی مانند عید و چهارشنبه سوری را با خانواده انجام می‌دهد.

او در شهریور ۱۳۹۶ توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. او همچنین از سوی تیم ملی فوتبال سوئد نیز دعوت شد اما این دعوت را نپذیرفت. او پس از چند روز دعوت کارلوس کی‌روش را پذیرفت و وارد تیم ملی فوتبال ایران شد و اولین بازی خود را در این تیم انجام داد. قدوس در تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۰ به همراه برنتفورد برای اولین بار به لیگ برتر انگلستان صعود کردند.

فصل ۲۰۱۶–۲۰۱۷

قدوس ۱۰ گل در لیگ برتر سوئد برای اوسترشوندس در اولین فصل حضورش در این تیم به ثمر رساند که شامل گل‌های زیبایی نظیر اولین گل اوسترشوندس در بازی مقابل هامارابی در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۱۶ و دو گل برابر باشگاه شهر تولدش؛ مالمو در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶ می‌شد. بعد از این عملکرد مثبت او مورد توجه باشگاه‌های نظیر هرتابرلین و آژاکس قرار گرفت.

فصل ۲۰۱۷–۲۰۱۸

قدوس فصل ۲۰۱۷ را در فرم خوبی آغاز کرد و با تیمش به فینال جام حذفی سوئد رسید. او در این مسابقات تا بازی فینال ۶ گل به ثمر رساند که شامل گل‌هایی نظیر گل آکروباتیک مقابل باشگاه ترله بورگز و دو گل مقابل باشگاه هکن می‌شد. او هفتمین گلش را نیز در فینال به ثمر رساند. قدوس با اوسترشوندس تا دومین مرحله پلی آف لیگ اروپا ۱۸–۲۰۱۷ پیش رفت.

فصل ۲۰۱۸–۲۰۱۹

پس از پایان فصل ۲۰۱۷–۲۰۱۸ سامان قدوس مذاکراتی با باشگاه هوئسکا داشت اما در نهایت به آمیان فرانسه پیوست. در فصل اول حضور قدوس در آمیان و با بازی‌های نسبتاً قابل قبول قدوس آمیان نتایج نسبتاً ضعیفی گرفت. اما سامان در این تیم توانست گل ماندن در سطح اول لیگ فرانسه را بزند و باتوجه به امار چهار گل و چهار پاس گل در هشت گل آمیان تأثیر مستقیم داشته که می‌توان او را بهترین بازیکن فصل آمیان از لحاظ آمار دانست و همچنین در بازی سرنوشت ساز آخر آمیان توانست بهترین بازیکن میدان برای چندمین بار شود.

فصل ۲۰۱۹–۲۰۲۰

در اوایل فصل ۲۰۱۹–۲۰۲۰ سامان قدوس و تیم سابقش یعنی اوسترشوندس به علت شکایت هوئسکا جریمه و محروم شدند، که طبق رای دادگاه قدوس ۴ ماه از حضور در مسابقات محروم شد و اوسترشوندس نیز از ۲ پنجره نقل و انتقالات محروم و به پرداخت ۴ میلیون یورو محکوم شد. دلیل محرومیت وی این بود که قدوس پس از آنکه با باشگاه هوئسکا قرارداد رسمی بسته بود قرارداد دیگری با باشگاه آمیان امضا کرده بود.

کمی پس از اتمام دوران محرومیت، سامان قدوس دچار مصدومیت شد و باز هم‌زمان زیادی را از میادین دور بود. او پس از رها شدن از بند مصدومیت دقایق کمی بازی کرد اما توانست یک گل حیاتی در بازی مقابل مارسی به ثمر برساند و یک امتیاز حیاتی نیز برای تیمش به ارمغان آورد، هرچند که این از سقوط تیمش جلوگیری نکرد زیرا با توجه به ویروس کووید ۱۹ سازمان لیگ فرانسه لیگ را بعد از دو بازی هفتهٔ ۲۹ لیگ را مختومه کرد و تیم آمیان به لیگ دسته دوم فرانسه سقوط کرد. وی اولین ایرانی لیگ فرانسه بود.

فصل ۲۰۲۰–۲۰۲۱

سامان در آخرین روزهای فصل نقل و انتقالات به صورت قرضی و با قراردادی یک ساله به باشگاه فوتبال برنتفورد انگلستان پیوست برنتفورد توانست در مرحله پلی اف به لیگ برتر صعود کند تا ایران در فصل بعدی لیگ برتر دو نماینده داشته باشد. قدوس در این فصل ۴۹ بازی برای تیم برنتفورد انجام داد که حاصلش چهار گل و چهار پاس گل بود.

سامان قدوس

 

منبع: رصد ورزشی

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید