خبر فوری

آغاز پویش ملی «به رنگ مدرسه» از امروز در سراسر کشور

هرمزبان – رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: پویش ملی «به رنگ مدرسه» در راستای طرح تحولی آجر به آجر و با هدف ترغیب هر چه بیشتر مردم به امر مدرسه‌سازی در کشور از سوی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور از ۱۵ شهریور امسال آغاز و تا آبان ماه ادامه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، ناصر قفلی با بیان اینکه در این پویش کودکان ۶ تا ۱۲ سال اقدام به کشیدن نقاشی با موضوع مدرسه‌سازی می‌کنند، اظهار داشت: برای افزایش مشارکت مردم در امر مدرسه‌سازی، پویش‌های مختلفی از سوی جامعه خیرین مدرسه‌ساز با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و مجامع خیرین مدرسه‌ساز استان‌ها راه‌اندازی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: در پویش «به رنگ مدرسه» که جنبه فرهنگی دارد از کودکان ۶ تا ۱۲ سال درخواست می‌شود تا با کشیدن نقاشی با موضوع «مدرسه دوست داشتنی من»، مردم و خانواده‌های خود را برای امر مهم مشارکت همه در زمینه مدرسه‌سازی ترغیب و تشویق کنند.

رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، گفت: پویش به رنگ مدرسه، سه هدف «ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی بین کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها»، «افزایش آگاهی مردم» و «استفاده از ظرفیت کودکان برای استفاده از هنر کودکان برای تشویق مردم در امر مدرسه‌سازی» را دنبال می‌کند.  

قفلی با بیان اینکه هفت میلیون کودک ۶ تا ۱۲ سال در این پویش مورد هدف است، گفت: این نقاشی‌ها در سایت‌ ajorBajor.ir که برای ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بارگذاری خواهد شد و به بهترین نقاشی‌های این کودکان هدایایی داده می‌شود.

رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اینکه پویش‌ها یکی از ابزارها در اجرای برنامه «آجر به آجر» است، خاطرنشان کرد: در پویش‌های قبلی این طور بود که افراد با پرداخت مبلغی ضمن مشارکت در پویش، پوستر خود را با عکس دلخواهشان دریافت می‌کردند، اما جنس پویش «به رنگ مدرسه»، نسبت به پویش‌های پیشین اندکی متفاوت است، دانش‌آموزان نقاشی می‌کشند و عکس نقاشی‌ها را می‌فرستند.

قفلی درباره جزییات پویش «به رنگ مدرسه» تصریح کرد: نقاشی‌هایی که دانش‌آموزان ارسال می‌کنند باید با محوریت موضوع مدرسه و مدرسه‌سازی باشد.  

وی افزود: جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با حامی این همایش تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده که براساس آن به ازای هر نقاشی‌ دانش‌آموزان، حامی پویش مبلغی معادل یک آجر را برای مدرسه‌سازی اختصاص می‌دهد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید