خبر فوری

کیفیت خروجی پساب بندرعباس ارتقا یافت/بوی نامطبوع فاضلاب کمتر احساس می‌شود

هرمزبان – مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس گفت: در این مدت بوی نامطبوع فاضلاب بندرعباس به شدت کاهش یافته و شهروندان بندرعباس می توانند این موضوع را به خوبی احساس کنند.

شهروز شجاعی ، افزود: این شرکت در آبان سال ۹۹ با هدف رفع معضل زست محیطی فاضلاب بندرعباس برای نخستین بار با ترکیبی از ضنایع بزرگ استان و کشور شکل گرفت.

وی با بیان اینکه “ایمیدرو، فولاد هرمزگان، پالایشگاه نفت بندرعباس، صبا فولاد خلیج فارس، صنایع ملی مس ایران، فولاد ستاره سیمین هرمز و  گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش” بنگاه های اقتصادی مشارکت کننده و سهامدار در این شرکت هستند، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسات و مذاکرات فراوان هیات مدیره نیز به جمع بندی رسیدیم تا خود به صورت مستقیم با آبفای هرمزگان وارد مذاکره شده و بی واسطه در طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس مشارکت کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه با کمک استاندار هرمزگان و دستگاه قضایی هرمزگان توانستیم این مسئولیت بزرگ را برعهده بگیریم و شرکت قبلی که در پنج سال گذشته به تعهداتش پایبند نبوده نیز کنار رفت، عنوان کرد: از زمان شروع کارمان در ۲۷ اسفندماه سال گذشته تاکنون با ۵۲ پرسنل تصفیه خانه بندرعباس را تحویل گرفتیم و در این مدت با یک بهره بردار به توافق رسیدیم تا در جهت بهبود کیفیت خروجی پساب و کاهش بوی نامطبوع در سطح شهر بندرعباس قدم برداریم.

وی با بیان اینکه در حدود ۵ ماه فعالیتمان توانستیم کیفیت خروجی پساب بندرعباس را از ۳۵۶ COD به ۱۴۵ COD برسانیم، تصریح کرد: این نتیجه در حالی بدست آمد که با تعمیرات و اورهال تجهیزات و وارد مدارد کردن تأسیسات تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس توانستیم راندمان کار را بالا ببریم.

مدیرعامل شرکت تأمین و توسعه زیرساخت خلیج فارس با اشاره به اینکه تلاشمان این استان تا در ماه های آتی به استاندارد تخلیه پساب در دریا که ۱۲۰ COD  است دست پیدا کنیم، اظهار کرد: در این مدت بوی نامطبوع فاضلاب بندرعباس به شدت کاهش یافته و شهروندان بندرعباس می توانند این موضوع را به خوبی احساس کنند و در تلاشیم تا این روند مثبت همچنان تداوم یابد.

وی با بیان اینکه عملیات انتقال پساب به سمت صنایع و بنگاه های اقتصادی را مدتی پیش آغاز کردیم و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصد در جریان است، افزود: تکمیل مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی، احداث ایستگاه پمپاژ پساب و تکمیل ۷ کیلومتر انتقال نیز در فاز نخست قرار است عملی شود.

شجاعی ادامه داد: این پروژه عظیم و منحصر به فرد در صورت تأمین شرایط مالی پیش بینی شده و همکاری دستگاه های ذی ربط به طور کلی در تمامی فازها در ۳۶ ماه باید به نتیجه برسد و در تلاشیم که روند این موضوع طبق برنامه زمانبندی شده پیش رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید