خبر فوری

طرح غربی ساخت جهانی بهتر؛ رقیبی برای ابتکار چینی

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی طرح غربی ساخت جهانی بهتر و اینکه آیا این طرح رقیبی برای ابتکار چینی کمربند-راه است، یا خیر، پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی طرح غربی ساخت جهانی بهتر و اینکه آیا این طرح رقیبی برای ابتکار چینی کمربند-راه است، یا خیر، پرداخت.

در این گزارش آمده: مهم ترین خروجی آخرین نشست سران گروه هفت اعلام طرح ساخت جهانی بهتر به منظور پر کردن شکاف سرمایه گذاری در بخش زیرساخت میان کشورهای توسعه یافته از یک طرف و کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته از طرف دیگر بود.

در ادامه این گزارش تصریح شده: با در نظر گرفتن این نکته که رشد فزاینده قدرت چین و بازگشت رقابت قدرت های بزرگ به صحنه بین المللی در حال حاضر مهم ترین تهدید علیه آمریکا تلقی می‌شود، این طرح را می توان جایگزینی برای طرح کمربند-راه چین و روشی برای خنثی کردن افزایش نفوذ استراتژیک پکن در جهان در حال توسعه دید. گزارش حاضر به طور خلاصه ابعاد گوناگون طرح ساخت جهان بهتر را بررسی کرده و به مقایسه آن با ابتکار کمربند-راه چین می پردازد.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید