خبر فوری

اجازه ادامه کار به مدیران ناسالم نمی‌دهیم / قرارگاه فرماندهی اشتغال کشور تشکیل می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجازه ادامه فعالیت به مدیران ناسالم نمی‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، حجت اللّه عبدالملکی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بیشتر همکاران ما پاکدست و با تقوا هستند افزود: افرادی که تعداد آن‌ها کم نیست در این وزارتخانه نفوذ کرده اند و ما به صورت جدی مبارزه با فساد را آغاز کرده ایم.

وی بیان کرد: در چند روز گذشته، برخی مدیران برکنار شده اند و به هیچ عنوان با مسأله فساد مماشات نمی‌کنیم و برای برخورد قضائی با این افراد، دوستان دیگری کارها را پیگیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

عبدالملکی: ۲ نفر به‌علت فساد در شستا برکنار شدند

حجت اللّه عبدالملکی گفت: قطعا مبارزه با فساد را بر اساس سیاست‌های رسانه‌ای به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ۱۰‌ها نفر که در ستادهای انتخاباتی دوره‌های گذشته حضور داشتند در مسئولیت‌های اقتصادی قرار داده شده اند که شناختی از آن بخش ندارند و بخشی از ناکارآمدی نیز به دلیل انتصاب این افراد است.

حجت اللّه عبدالملکی بیان کرد: چه دلیلی دارد فردی که در ستاد انتخاباتی فعال بوده است مدیر عامل یا رئیس هیأت مدیره بخشی باشد که هیچ درکی از آن موضوع اقتصادی ندارد.

وی تصریح کرد: اگر رئیس جمهور پای مبارزه با فساد باشد قطعا این کار انجام می‌شود و اگر نباشد، مبارزه با فساد انجام نخواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عده ای، صاحبان قدرت و ثروت را مافیا می‌دانند، اما این‌ها قدرت‌های پوشالی هستند و این طور نیست که همه جا را گرفته باشند و کسی نتواند با آن‌ها برخورد کند.

حجت اللّه عبدالملکی افزود: ممکن است آن‌ها یک سری رفتارهای مذبوحانه رسانه‌ای نیز انجام دهند که هیچ اهمیت و اثری در مبارزه با فساد نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر در مبارزه با فساد عزم جدی وجود داشته باشد بسیاری از این افراد استعفاء می‌دهند؛ البته مراحل قضائی حتماً باید پیگیری و انجام شود.

عبدالملکی گفت: در چند ماه آینده پالایش اساسی در مدیران زیر مجموعه خود انجام می‌دهم و مدیران کارآمد و پاکدست قطعا ارتقاء می‌یابند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجموعه‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق الناس و در دست ما امانت است که تلاش می‌کنیم به صورت سالم و کارآمد فعالیت کنند.

عبدالملکی افزود: شرکت‌ها و کارخانجات این وزارتخانه مانند صندوق بازنشستگی، سازمان تأمین اجتماعی و … متعلق به مردم است، اما تاکنون این شرکت‌ها خوب مدیریت نشده است که تلاش می‌کنیم تیم مدیریتی بسیار قوی‌ای برای اداره این بخش‌ها به کار بگیریم.

وی گفت: باید با تعارض منافع در همه بخش‌های دولت مبارزه شود؛ بنابراین به معاونان و رؤسای صندوق‌های این وزارتخانه گفته ام باید کمیته مقررات زدایی و تمرکززدایی و کمیته مبارزه با فساد و رفع تضاد منافع تشکیل دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قرارداد رفاه ایرانیان را که ۱۴ ستاد دارد و یکی از ستادهای آن مبارزه با مفاسد و رفع تضاد منافع است ایجاد کرده ایم.

عبدالملکی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت مردم است، زیرا ۴۲ میلیون نفر بیمه شده بخش تأمین اجتماعی و ۲ میلیون نفر بیمه بازنشستگی کشوری و ۶ و نیم میلیون نفر تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

وی افزود: در بخش آموزش فنی و حرفه‌ای نیز صدها هزار نفر یا آموزش دیده اند و یا در حال آموزش هستند و در بخش‌های اقتصادی این وزارتخانه نیز صدها هزار نفر شاغل یا منتفع از این بخش‌ها هستند.

عبدالملکی گفت: با توجه به اینکه مسئولیت هماهنگی و دبیری شورای عالی اشتغال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده شده است و این وزارتخانه مسئول پیگیری موضوع اشتغال و هماهنگی میان دیگر دستگاه هاست، تلاش می‌کنیم بستر مناسب برای تحقق ایجاد یک میلیون شغل در سال را فراهم کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قرارگاه فرماندهی اشتغال را با حضور دستگاه‌های عضو شورای عالی اشتغال و دیگر نهادها و تشکل‌های مردمی ایجاد می‌کنیم که زمینه تسهیل و نظارت بر روند اشتغالزایی فراهم شود.

عبدالملکی گفت: رئیس جمهور در بخش اشتغال بسیار جدی وارد شده است و تیم اقتصادی دولت سیزدهم هماهنگ‌ترین تیم اقتصادی نسبت به دولت‌های گذشته است و انتظار داریم این هماهنگی برنامه اشتغالزایی را به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال و پایداری آن باید زنجیره ارزش شکل بگیرد افزود: اگر سیستم بانکی و نظام تأمین مالی همراه این زنجیره نشود، موضوع اشتغال با مشکل اساسی روبرو خواهد شد.

عبدالملکی گفت: با شناختی که از وزیر اقتصاد دارم نگاه این وزارتخانه نیز به سمت تخصیص منابع مناسب و وثائق آسان برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در گذشته، کارخانه‌های بزرگ منابع بانکی را می‌بلعیدند و کسب و کارهای کوچک نمی‌توانستند از این منابع استفاده کنند که در دنیا این موضوع بالعکس است.

عبدالملکی گفت: “تأمین مواد اولیه”، “سرمایه”، “بازار فروش و آموزش”، حلقه‌های زنجیره اشتغال است که هر کدام شکل نگیرد شغل ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی از حلقه‌های مفقود در زنجیره تولید و اشتغال است افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بر اساس نیاز بازار، گسترش خواهیم داد و در این جهت ۳۵۰ واحد آموزش فنی و حرفه‌ای را به واحد کارآفرینی ارتقاء می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از پس فردا روی درگاه اینترنتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لینکی برای ثبت پیشنهادها و ایده‌ها در زمینه اشتغال فعال می‌شود که مردم و صاحب نظران می‌توانند نظرات خود را در این بخش به اطلاع ما برسانند.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید