خبر فوری

وزنه برداری پارالمپیک؛ مدال طلای روح الله رستمی در دسته 80- کیلوگرم

هرمزبان – در حالی که دیروز امیر جعفری توانست با مدال نقره وزن منهای 65 کیلوگرم پاراوزنه برداری چراغ اول را برای کاروان ایران روشن کند، تا امروز مدال دیگری در باقی رشته ها برای ایران ثبت نشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، امروز بازهم نگاه همه ایرانی ها به سالن وزنه برداری پارالمپیک توکیو بود؛ جایی که روح الله رستمی یکی از ستاره های ایران در این رقابت ها برای کسب مدال طلا روی تخته رقابت رفت. این وزنه بردار ایرانی که مدال نقره المپیک لندن را هم در کارنامه داشت، در وزن منهای 80 کیلوگرم با 8 حریف از یونان، اوکراین، برزیل، کلمبیا، گرجستان، ایتالیا، مصر و چین رقابت کرد. رستمی رقابت خود را با انتخاب وزنه 225 کیلوگرمی آغاز کرد و در مهار آن موفق بود. مهار صحیح این وزنه در حالی رقم خورد که رکورد رستمی 14 کیلوگرم بیشتر از نفر دوم بود.
ملی‌پوش پاراوزنه برداری ایران در دومین تلاش خود در مهار وزنه 228 کیلوگرمی موفق ظاهر شد و به عنوان رکورددار جهان بار دیگر اقتدار خود را به رخ کشید. اما اوج کار رستمی در حرکت سوم بود که وزنه 234 کیلوگرمی را بالای سر برد و توانست علاوه بر قطعی کردن مدال خود در سالن وزنه برداری پارالمپیک قدرت نمایی کند. با مهار این وزنه نخستین مدال طلای ایران در پارالمپیک توکیو به نام روح‌الله رستمی ضرب شد. البته با توجه به قهرمانی رستمی، وی درخواست رکوردشکنی داد اما در مهار وزنه 242 کیلوگرمی ناموفق بود و نتوانست رکورد پارالمپیک را جابجا کند.
«جیائو فی» از چین با مهار  وزنه 215کیلوگرم به مدال نقره رسید و محمد الفت مصری با مهار 212 کیلوگرم نیز صاحب گردن آویز برنز دسته منهای 80 کیلوگرم شد. با درخششی که تاکنون وزنه برداران ایرانی در پارالمپیک توکیو با یک طلا و یک نقره از خود به جای گذاشتند، یاد سیامند رحمان، وزنه بردار تاریخ ساز ایران که در اسفند 98 به شکل شوکه کننده ای از دنیا رفت، زنده شده است.
در چهارمین از رقابت‌های پارالمپیک 2020 کاروان کشورمان در رشته‌های پارا دوومیدانی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، تیر و کمان و پارا وزنه برداری به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل آن یک مدال ارزشمند طلا توسط روح الله رستمی در وزنه برداری و یک نقره در دوومیدانی بود. رستمی امروز عملکرد فوق العاده ای داشت، طلایی شد تا پرچم کشورمان در سالن  توکیو اینترنشنال فوروم به اهتزاز دربیاید. او که در پارالمپیک لندن نقره گرفته بود، این بار با همتی که داشت رنگ مدال را تغییر داد و آن را مرغوب تر کرد و به طلا رسید.
در رقابت‌های صبح رشته پارادوومیدانی، ایران دو نماینده در پرتاب نیزه و وزنه داشت که سامان پاکباز در پرتاب وزنه کلاس F12 در جایگاه پنجم ایستاد. او که قبل از اعزام هم شانس کمی برای کسب مدال داشت، با رکورد 14.29 متر در جایگاه پنجم ایستاد. پاکباز از نتیجه ای که کسب کرد راضی نبود و به مردم قول داد که در بازی‌های پاراآسیایی جبران کند. امان الله پاپی دیگر دوومیدانی کار کشورمان در پرتاب نیزه کلاس F57 بود که توانست با رکورد 49.56 متر صاحب مدال نقره شود تا بعد از رستمی دومین مدال امروز کاروان کشورمان را کسب کند.
دو ملی پوش تیر و کمان امروز رقابت خود را با برد آغاز کردند. رمضان بیابانی در مرحله یک شانزدهم نهایی کامپوند انفرادی با پیتر مارچانت استرالیایی که 60 سال سن داشت، رقابت کرد و مقابل این حریف 141 بر 139 پیروز شد و به مرحله یک هشتم نهایی رسید. بیابانی در این مرحله روز سه‌شنبه با پیوتر فن‌مونتاگو از بلژیک رقابت خواهد کرد.
علی سینا منشازاده هم در مرحله یک شانزدهم مسابقات کامپوند انفرادی کلاس W2 به مصاف فیلیپ کواتس از آفریقای جنوبی رفت و با برتری 143 بر 130 راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.او هم در این مرحله سه‌شنبه به مصاف جیری فورسبرگ از فنلاند خواهد رفت.
تیم ملی بسکتبال با ویلچر که دو بازی قبلی را به استرالیا و آمریکا واگذار کرده بود، امروز مقابل الجزایر قرار گرفت و با نتیجه 81 بر 47 به نخستین برتری رسید. نتیجه‌ای که تعجب خود عباس آقاکوچکی سرمربی تیم ملی را هم در پی داشت و او معتقد بود پیش بینی برد را داشته، امانه با این قدرت و زیبایی.
والیبال نشسته کشورمان امروز وارد رقابت‌ها شد و در نخستین جدال‌شان آلمان را از پیش رو برداشتند. درست است آلمانی‌ها در ست اول پایاپای آمدند و خودی نشان دادند، اما در ادامه حرفی برای گفتن نداشتند و 3 بر صفر مغلوب قهرمان دوره گذشته شدند. شاگردان هادی رضایی که برای کسب هفتمین مدال طلا تلاش می‌کنند، در بازی بعدی روز دوشنبه مقابل برزیل قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید