خبر فوری

همکاری دولت و مجلس ضروری است/ در برخورد با فساد خط قرمز ندارم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه من همراهی و همکاری مجلس و دولت را ضروری می‌دانم، گفت: مردم تاب تحمل اختلاف دولت و مجلس را ندارند و از تکرار خاطرات تلخ گذشته سخت در رنج هستند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در دفاع از صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم اظهار کرد: امروز کادر درمان از جان مردم صیانت می‌کنند و ما باید از حرکت مجاهدانه آنها قدردانی کنیم.

رئیسی در ادامه گفت: من از مجلس شورای اسلامی و از کمیسیون‌های محترم برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تشکر می‌کنم. این یک جلوه‌ای از مردم سالاری دینی است که نمایندگان با دغدغه‌مندی و حساسیت صلاحیت کاندیداها و گزینه‌های پیشنهادی را بررسی می‌کنند.

وی با اشاره به فرآیند معرفی وزرای پیشنهادی مجلس گفت: انتخاب وزرای پیشنهادی براساس یکسری از شاخص ها بود. کارآمدی، تخصص، مردم‌داری، فساد ستیزی و صداقت با مردم از جمله این شاخص‌ها بود. شاخص محوری برای انتخاب وزرای پیشنهادی، کارآمدی بود.

رئیس‌جمهور به سامانه مردم‌یار برای تعیین وزرای پیشنهادی اشاره کرد و گفت: این سایتی که اعلام کردیم، مورد استقبال نخبگان قرار گرفت. نام دو وزیر (وزیر دفاع و وزیر اطلاعات) در این سایت نبود زیرا مجموعه‌های امنیتی بودند. البته من درباره وزیر دفاع از مجموعه وزارت دفاع نطرخواهی کردم. نام ۱۷ وزیر دیگر از ۲۰ تا ۶۰ مرتبه در این سامانه تکرار شده بود.

رئیسی با بیان اینکه من در مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد، گفت: شرط ضمنی مردم برای انتخاب بنده، مبارزه با فساد بود.

وی افزود: اگر گزارش متقنی به من برسد که کسی در دولت مرتکب با فساد شده است، در برخورد با او درنگ نخواهم کرد.

رئیس‌جمهور با تاکید براینکه در برخورد با فساد خط قرمز نداریم، گفت: خط قرمز ما فقط بی‌استناد سخن گفتن است، اما اینکه فردی وابسته به چه کسی باشد، برای ما خط قرمز نیست.

رئیسی با بیان اینکه من همراهی و همکاری مجلس و دولت را ضروری می‌دانم، گفت: مردم تاب تحمل اختلاف دولت و مجلس را ندارند و از تکرار خاطرات تلخ گذشته سخت در رنج هستند.

ادامه دارد …

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید