خبر فوری

موافقت کمیسیون عمران و کشاورزی مجلس با «رستم قاسمی»

کمیسیون‌های عمران و کشاورزی مجلس شورای اسلامی، «رستم قاسمی» را برای تصدی وزارت راه و شهرسازی فردی مناسب تشخیص دادند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، عبدالجلال ایری در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون عمران درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی را قرائت کرد.

وی گفت: رستم قاسمی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و ما در بررسی هایی که انجام دادیم، اصالت مدرک تحصیلی وی مورد تأیید قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی وزیر راه و شهرسازی، گفت: ساخت یک میلیون مسکن در حریم شهرها، توسعه محدوده شهرها، توسعه قطارهای حومه، تدوین و اجرای برنامه عرضه مسکن قابل استطاعت، بازآفرینی بافت فرسوده شهری، بازسازی سکونتگاه های غیر رسمی، اصلاح ساختار در روش های کنترل ساختمان، ترویج الگوی معماری در راستای الگوی ایرانی و اسلامی از جمله برنامه های اصلی رستم قاسمی است.

ایری افزود: توسعه هوانوردی عمومی، استقرار نظام یکپارچه پایانه های مرزی کشور، تعریف شبکه ترانزیت ایران، تکمیل ارتباط ریلی با کشورهای همسایه، تأمین واگن های باری، استقرار سامانه پایش مدیریت حریم راهها و ساماندهی حمل و نقل بار از دیگر برنامه هایی است که از سوی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ارائه شده است.

وی گفت: رستم قاسمی ۱۷۵ برنامه در حوزه مسکن و شهرسازی و راه و ترابری ارائه کرده است که برنامه وی از نظر کمیسیون عمران مجلس مطلوب و از شفافیت کامل برخوردار است و با اسناد بالادستی، قوانین و سیاست های کلی نظام هم انطباق دارد و این کمیسیون وی را فردی شایسته برای تصدی وزارت راه و شهرسازی دانست.

در ادامه جلسه، گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نیز درباره صلاحیت وزیر راه و شهرسازی قرائت شد که اعضای این کمیسیون نیز موافقت خود را با «رستم قاسمی» اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید