خبر فوری

چلسی (6) 1 – ویارئال 1 (5)؛ دومین جام اروپایی آبی های لندن در سه ماه اخیر

هرمزبان – شاگردان توماس توخل فاتح سوپرکاپ اروپا شدند. این دومین جام اروپایی چلسی طی سه ماه اخیر است. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، چلسی و ویارئال، سوپرکاپ اروپا را برگزار کردند و جام در نهایت به تیم انگلیسی رسید. در شبی که حکیم زیاش گل زد، چلسی را از حریف پیش انداخت و مصدوم شد، جرارد مورنو گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی به وقت های اضافی و در نهایت ضربات پنالتی بکشد. توماس توخل در لحظات پایانی به کپا آریزابالاگا فرصت حضور در زمین را داد تا این سنگربان اسپانیایی از دروازه چلسی طی ضربات پنالتی حراست کند. کپا موفق شد، او دو پنالتی از بازیکنان ویارئال مهار کرد تا سوپرکاپ اروپا به توماس توخل و تیم جوانش برسد. 
تیم های چلسی انگلسی و ویارئال اسپانیا از ساعت 23:30 چهارشنبه، در ویندزور پارک بلفاست ایرلند شمالی برگزار کننده دیدار سوپرجام فوتبال اروپا بودند. این دیدار در پایان 120 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و چلسی موفق شد با درخشش کپا 5 بر 6 در ضربات پنالتی حریف خود را شکست داده و فاتح سوپرجام شود.
چلسی که با یک گل موفق به شکست دادن منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا شده بود در سوپر جام فوتبال اروپا مقابل ویارئالی قرار گرفت که با شکست دادن منچستریونایتد در فینال لیگ اروپا، اولین جام اروپایی خود را برده و برای اولین بار موفق به حضور در سوپر جامی شد که چلسی برای پنجمین بار در آن حاضر شده بود.
ترکیب یازده نفره دو تیم در شروع این دیدار به شرح زیر بود:
چلسی: مندی، زوما، چالوبا، رودیگر، کانته، کواچیچ، هادسون اودوی، آلونسو، زیاش، هاورتس، ورنر (سرمربی: توماس توخل)
ویارئال: آسنخو، فویس، آلبیول، پائو تورس، پدرازا، کاپوئه، تریگروس، آلبرتو مورنو، یرمای، جرارد مورنور، دیا (سرمربی: اونای امری)
چلسی در دقیقه 27 بازی موفق به باز کردن دروازه ویارئال شد. روی ارسال زمینی و تند تیز  کای هاورتز، حکیم زیاش که جایگیری بسیار خوبی در دهانه دروازه داشت، با پای چپ گل اول چلسی را به ثمر رساند. ویارئال برای اینکه بازنده راهی رختکن نشود تلاش بسیاری کرد در وقت های تلف شده نیمه اول تا آستانه باز کردن دروازه چلسی هم پیش رفت اما شوت روی پای دیدنی آلبرتو مورنو که درفاصله چند متری از خط دروازه زده شد، به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و گل نشد. به این ترتیب چلسی برنده راهی رختکن شد. همه چیز در نیمه اول به نفع چلسی بود جز یک مورد که طی آن گلزن آبی ها مجبور به ترک زمین شد. حکیم، زیاش، زننده تک گل چلسی در نیمه اول به شدت از ناحیه شانه دچار مصدومیت شد. مصدومیت او به حدی بود که قادر به ادامه بازی نبود و جای خود را در دقیقه 43 به کریستین پولیسیچ داد.
روی اشتباه مندی در ششمین دقیقه از نیمه دوم، ویارئال می توانست بازی را به تساوی بکشاند؛ دروازه بان چلسی در حین زدن ضربه دروازه تعادل خود را از دست داد و توپ در یک موقعیت تک به تک در اختیار جرارد مورنو قرار گرفت؛ ضربه زمینی و دقیق این بازیکن اما با بدشانسی راه به دروازه نیافت و به تیرک دروازه برخورد کرد. شاگردان امری سرانجام مزد حملات خود را در دقیقه 73 گرفتند و توانست توانست جرارد مورنو، پاسخ گل دقیقه 23 زیاش را داده و بازی را به تساوی بکشانند. در دقایق باقی مانده توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد تا سوپر جام امسال هم مثل سوپر جام دو فصل گذشته به وقت های اضافه کشیده شود.
در نیمه اول وقت های اضافه، تیم چلسی بهتر از ویارئال بود و در 5 دقیقه پایانی کار شاهد بیشتر شدن فشار از سوی این تیم بودیم؛ فشاری که اوج آن را روی موقعیت تک به تک کریستین پولیشیچ شاهدبودیم که ضربه این بازیکن با اختلاف بسیار کم راهی اوت شد. در نیمه دوم وقت های اضافه هر دو تیم موقعیت هایی داشتند اما گلی به ثمر نرسید تا اینکه در دقیقه 119 کپا جای مندی را گرفت تا در ضربات پنالتی به کار چلسی بیاید. در ضربات پنالتی ابتدا این کای هاورتز بود که با از دست دادن ضربه‌اش باعث شد تا ویارئال پیش بیفتد اما در ادامه این کپا ضربات آیسا مندی و رائول آلبیول را مهار کرد و پیروزی آبی‌های لندن را رقم زد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید