خبر فوری

همایش خیرین قرآنی شهرستان میناب برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، مهرانی معاون پرورشی و فرهنگی مدیر کل، ریاضی معاون امنیتی فرمانداری ویژه میناب، سالاری میری معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش میناب، رئیسی شهردار میناب، مهدی حسینی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش میناب و رهنواز مسئول قرآن و عترت اداره کل از جمله مسئولین شرکت کننده در این همایش بودند.

در ابتدای همایش، مهدی حسینی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان میناب اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شش ساحت تربیتی دارد که نخستین ساحت آن تربیت اخلاقی، دینی و اعتقادی است.

وی افزود اگر فرزندان ما در زمینه اخلاقی دینی و اعتقادی قوی باشند قطعاً در مسائل دیگر هم فرزندانی برومند خواهیم داشت.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش میناب ضمن تقدیر از زحمات مسئولین گسترش فرهنگ قرآن و عترت آقایان ره‏پرور، نصیریان و ذاکری اظهار داشت در گذشته و حال در این حوزه توانسته ایم موفقیت های گوناگونی را در مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری کسب نماییم.

مهدی حسینی، برگزاری محافل انس با قرآن و کرسی های تلاوت در مدارس، برگزاری مسابقات قرآن و نماز، برگزاری ختم دسته جمعی دانش آموزان 35 آموزشگاه، برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان و … را از جمله برنامه های هفته قرآن برشمرد.

غلامرضا سالاری میری معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان میناب با اشاره به رسالت سنگین آموزش و پرورش اظهار داشت آموزش و پرورش با توجه به رسالتی که دارد متأسفانه نمی تواند جوابگوی تمامی نیازهای فرزندان ما باشد

وی تصریح کرد سه رکن اصلی تربیت فرزندان، خانواده، آموزش و پرورش و جامعه است و فقط یک رکن آن دست ماست و بیشترین تأثیر را خانواده بر فرزندش دارد.

مدیر آموزش و پرورش میناب افزود: در خانواده ها آنچنان که به زندگی مدرن و کلاسیک امروزی اهمیت داده می شود متأسفانه به طور شایسته به قرآن اهمیت داده نمی شود. و مدرسه به تنهایی نمی تواند فرزندان را به آنجایی که اولیا انتظار دارند برساند و مشارکت اولیا در این میان نقش مهمی را خواهد داشت

سالاری با اشاره به استفاده همه گیر فضای مجازی اظهار داشت متأسفانه فضای مجازی وقت پدرها و مادرها را هم پر کرده است و فرصت کافی برای رسیدگی به فرزندان برای آنان باقی نمی گذارد.

وی افزود دنیای مدرن امروزی بچه ها را از قرآن دور کرده است و برای رفع این مشکل باید مسائل پرورشی مقدم بر بحث آموزش باشند

مدیر آموزش و پرورش میناب از خیرین محترم خواست تا در امر ساخت و آماده سازی دارالقرآن شهرستان میناب مشارکت و همکاری داشته باشند.

لازم به ذکر است امیر مهدی حسینی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش میناب در پیامی از حضور مسئولین و خیرین در همایش خیرین قرآنی تقدیر و تشکر نمود. متن پیام به این شرح است:

نسیم کوی جانان است قرآن
شمیم عطر رحمان است قرآن
بود روشنگر راه سعادت
چو خورشید فروزان است قرآن

با اهدا سلام
ضمن تبریک هفته قرآن از کلیه کارشناسان، مربیان و معاونین محترم در حوزه پرورشی که در هفته پربرکت قرآن زحمات زیادی کشیدند کمال تشکر را دارم.

– از همه خیرین، معتمدین و مسئولین ایمانی که قدم در تقویت نخستین ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نهادند و دست خیر خود را از ساحت تربیت دینی، اخلاقی و اعتقادی فرزندان جامعه شهرستان میناب کوتاه نکرده و در نخستین همایش خیرین قرآنی شرکت کردند صمیمانه قدردانی می نمایم.

امید است در سایه کلام ا… زندگی معنوی شادی داشته باشید.
در پناه حق
امیر مهدی حسینی
معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان میناب

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید