خبر فوری

خطوط قرمز مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وزرا باید به داشته‌ها و ظرفیت‌های خودمان توجه داشته باشد و در درجه اول نگاه آنان در همه حوزه‌ها باید ناظر به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، سید نظام‌الدین موسوی، درباره ملاک‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت، اظهار داشت: بخشی از شاخص‌های مربوط به وزرا در ماده ۲۰۲ آئین نامه داخلی مجلس اشاره شده است، از جمله اینکه باید آن‌ها تحصیلات مرتبط و سوابق اجرایی کافی در آن زمینه را داشته باشند.

بیشتربخوانید:
مجلس برای تشکیل کابینه قوی به دولت کمک می‌کند

وی بیان داشت: یک وزیر باید نگاه ملی داشته باشد، صاحب تجربه و تحصیلات مرتبط باشد و توانمندی، تدبیر و مدیریت لازم را دارا باشد که این موارد از جمله شرایط عمومی وزیران است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته برخی از شرایط مختص وضعیت فعلی کشور است؛ به این معنا که وزرا علاوه بر آن شرایط عمومی مبنی بر داشتن تعهد و تخصص، باید در شرایط فعلی اراده جدی، جهادی و انقلابی برای رفع مشکلات داشته باشند.

بیشتربخوانید:
تشکیل ۲۶۸ جلسه برای وزرای پیشنهادی

نماینده مردم «تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت یک کل به هم پیوسته است و همه وزارتخانه‌ها نقش حیاتی و کلیدی در پیشبرد مسائل دولت و کشور دارند. داشتن روحیه جهادی، انقلابی و توانمندی لازم برای کار همه جانبه و تمام عیار یک ویژگی مهم است که همه وزرا باید آن را دارا باشند.

موسوی گفت: وزرا باید به داشته‌ها و ظرفیت‌های خودمان توجه داشته باشد و در درجه اول نگاه آنان در همه حوزه‌ها باید ناظر به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور باشد و نباید به بیگانگان نگاه کنند و اهل تن‌پروری باشند.

وی ادامه داد: داشتن روحیه مردمی هم بسیار مهم است چرا که بخش عمده‌ای از گله‌های مردم فقط از کمبودها نیست بلکه از غیبت مسئولان در بین مردم است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بیانات مقام معظم رهبری هم اخیرا مطرح شد که رئیس‌جمهور روحیه‌ای مردمی دارد و تاکید فرمودند که باید این روحیه حفظ شود و ادامه یابد و طبیعتاً همه وزرا و مسئولان دولتی هم باید همین‌گونه و در بین مردم باشند و مسائل و مشکلات مردم را ببینند و برنامه متناسب داشته باشند.

موسوی تاکید کرد: برنامه‌های دولتمردان باید متناسب با مقتضیات و ظرفیت‌های کشور باشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، جهت بررسی صلاحیت وزرا در کمیسیون‌های تخصصی، شرایط لازم آنان را در سامانه‌ای تفکیک کردیم. بر این اساس، باید وزرای پیشنهادی رزومه و سوابق خود را در این سامانه بارگذاری کنند و اگر سوابق لازم را نداشته باشد و یا دچار نقصان و کمبود باشد، حتماً مجلس ترتیب اثر می‌دهد و به این موارد توجه می‌کند.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید