خبر فوری

آیین شام غریبان در هرمزگان به یاد اسیران دشت نینوا

هرمزبان- آیین شام غریبان به یاد اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش و اسیران دشت نینوا با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی کرونا پنجشنبه شب در هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، دلدادگان حسینی هرمزگان که درطول دهه محرم عزادار حسینی بوده و شب و روز به عزاداری می پرداختند امشب نیز با روشن کردن شمع و چراغ های کوچک در فضای باز هیات‌های عزاداری، حسینیه‌ ها و مساجد به سوگواری پرداختند.

فضای معنوی حاکم براین سوگواری ها که توام با شدت گرفتن کرونا شده  امسال عزاداریها شکل خاصی دیگری داشت ، زمزمه طفلی ز حسین گم شده وای وای، امشب به صحرا بی کفن جسم شهیدان است شام غریبان است، امشب نوای کودکان بر بام کیوان  است شام غریبان به یاد  اسیری و غریبی حضرت زینب (س) و خاندان عصمت وطهارت افتاده و گریه و زاری می کردند.

دلسوختگان هرمزگانی همچنین بامرثیه‌خوانی و نوحه‌خوانی در رثای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و فرزندانشان پرداخته و در وقایعی که شب یازدهم محرم سال ۶۱ هجری قمری گذشت، با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم ناله شدند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید