خبر فوری

برگزاری نماز ظهر عاشورا در هرمزگان لغو شد

هرمزبان – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین رئیس و سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان گفت: برای جلوگیری از انتشار ویروس دلتا کرونا، حرکت و تجمع دسته های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در سراسر استان هرمزگان با همکاری هیأت ها و مردم عزادار به صورت قطعی لغو شده و برگزار نمی شود.

علی رئوفی صبح امروز (۲۷ مردادماه) با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و آرزوی قبولی عزاداری های مردم شریف استان هرمزگان، با اشاره به وضعیت فوق بحرانی شیوع ویروس دلتا کرونا در سراسر کشور و استان هرمزگان، عنوان کرد: با توجه به قدرت سرایت پذیری فوق العاده بالای ویروس دلتا کرونا، برای جلوگیری از انتشار این ویروس، حرکت و تجمع دسته های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در سراسر استان هرمزگان با همکاری هیأت ها و مردم عزادار به صورت قطعی لغو شده و برگزار نمی شود.

وی در همین خصوص افزود: به دلیل وضعیت حاد و فوق بحرانی شیوع ویروس کرونا دلتا، برگزاری نماز ظهر عاشورا نیز در سراسر هرمزگان برای حفظ سلامتی مردم، لغو شده است.

جانشین رئیس و سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسمات عزاداری در فضاهای بسته ممنوع است و اجتماع عزاداران در زیر پرچم در بندرعباس نیز لغو شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در خصوص ممنوعیت ترددها، تصریح کرد: خروج خودروهای پلاک بومی از هرمزگان ممنوع است و ورود خودروهای پلاک غیربومی نیز به استان ممنوع است و متخلفان برابر مقررات اعمال قانون خواهند شد و منع ترددها به مدت دو هفته تا پنجم شهریور ماه تداوم خواهد داشت.

رئوفی در خصوص مشاغل مجاز به فعالیت، اظهار داشت: فقط مشاغل سطح یک اجازه فعالیت دارند و فعالیت سایر مشاغل ممنوع است.

وی گفت: امیدواریم با اعمال محدودیت ها که برای حفظ سلامتی مردم در دستور کار قرار گرفته است، شاهد کاهش آمار مبتلایان و بستری ها در هرمزگان و سراسر کشور باشیم و مردم با توجه به قدرت سرایت پذیری ویروس دلتا کرونا، حتی الامکان از دو ماسک حتی در فضای باز که امکان انتقال دارد، استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: مردم با حفظ فاصله اجتماعی، عدم تجمع و استفاده از مواد ضدعفونی کننده، خود، بستگان و عموم مردم را در برابر ابتلا به ویروس محافظت کنند تا شاهد ابتلا و بستری کمتر بیماران مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان باشیم و مرگ و میرهای این بیماری به صفر برسد و به برکت حضرت امام حسین “علیه السلام” در این ایام، شاهد ریشه کن شدن این بیماری باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید