خبر فوری

از تسریع بر رفع مشکل تنش آبی جزیره قشم تا رسیدگی به وضعیت نیروگاه های برق هرمزگان

هرمزبان – مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با وزیر پیشنهادی نیرو در دولت سیزدهم دیدار و مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ، افزود: روز گذشته به همراه دو تن دیگر از اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو در دولت سیزدهم دیدار و نظرات و مشکلات حوزه آب و انرژی را مطرح کردیم.

احمد مرادی با بیان اینکه توجه به نیروگاه های برق استان هرمزگان که از کلیدی ترین نیروگاه های سطح کشور است، از اهم مطالبات مجمع نمایندگان بود، خاطرنشان کرد: باید به وضعیت نیروگاه های برق هرمزگان رسیدگی شود تا در آینده شاهد کمبود برق در استان و خاموشی ها نباشیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های آبی با توجه به خشکسالی و بحرانی های کمبود بارندگی در هرمزگان از دیگر خواسته های مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس بود، عنوان کرد: باید زیرساخت های آبی نیز در آینده توسعه بیشتری یابد گرچه در مدت چهار سال گذشته اقدامات موثری سرعت گرفت اما با توجه به فقر و عقب ماندگی گذشته در این زمینه نیاز به کار جهادی و رسیدگی و توجه بیشتر در سطح کلان وزارت به استان هرمزگان است.

مرادی با بیان اینکه مشکلات کارکنان نیروگاه خلیج فارس پس از واگذاری این مچموعه از طریق سازمان خصوصی سازی به شستا از دیگر دغدغه های مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس بود، اظهار کرد: پس از واگذاری مجموعه به شستا مشکلات کارکنان نیروگاه خلیج فارس آغاز و در این شرایط باید دغدغه کارکنانی که در این مجموعه با تمامی مشکلات خدمت می کنند را دریابیم.

وی ادامه داد: رسیدگی به چگونگی مراحل ساخت نیروگاه سیریک و تسریع در روند ساخت آن از دیگر موضوعاتی بود که توسط اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس مطرح شد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ضرورت مهار آب های سطحی و تقویت سفره های آب زیرزمینی از خواسته هایی بود که به طور حتم باید در دستور کار وزیر نیرو قرار بگیرد، افزود: در این دیدار بر ضرورت ارتقا نیروهای بومی در سطح مدیریت کلان در وزارت نیرو از اولویت های دغدغه های مطرح شده مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس به وزیر نیرو بود.

مرادی با بیان اینکه به طور خاص ساماندهی و ایجاد ساختار و تأسیسات آبی مناسب در غرب جزیره قشم برای رفع دغدغه های سالیان دراز مردم نجیب قشم مورد تأکید اعضای مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس بود، اضافه کرد: وزیر پیشنهادی نیرو نیز بر انجام و تسریع در روند اجرایی تفاهم نامه منعقد شده در سطح آبفای کشور تأکید کرد و قول مساعد جهت تحقق آن در صورت رای اعتماد مجلس را ابراز کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به برنامه های محرابیان و شناخت کافی از وی با توجه به مسئولیت های گذشته، مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس اتفاق نظر مثبتی بر این وزیر پیشنهادی دولت کار و کرامت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، در حالی لیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم از سوی رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی معرفی شد که در آن علی اکبر محرابیان به عنوان وزیر نیرو معرفی شد، محرابیان در سال ۱۳۸۶ (دولت نهم) سرپرست و سپس، وزیر صنایع و معادن شد. محرابیان در شهریور ۱۳۸۸ به کابینه دوم احمدی نژاد نیز با عنوان وزیر صنایع و معادن راه یافت و تا سال ۱۳۹۰ که این وزارتخانه با وزارت بازرگانی ادغام شد، عهده دار این مسئولیت بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید