خبر فوری

تست PCR و رپید تحت پوشش بیمه شد

استاندار تهران از افزایش تمام شاخص‌های کرونایی در استان تهران خبر داد و گفت:شیوه‌نامه گام پنجم مقابله با کرونا در استان تهران تدوین شده؛ضمن اینکه بیمه های موافقت کردند هزینه تست کرونا را پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران در حاشیه برگزاری جلسه ستاد مقابله با کرونا این استان با اشاره به آخرین مصوبات این ستاد در کنترل کرونا بیان داشت: متأسفانه با اینکه ۱۰ هفته است از شروع گردش کرونا دلتا در کشور می‌گذرد در تهران شاهد افزایش تعداد بستری‌ها، بیماران سرپایی و فوتی‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید:
ماجرای کمبود ۳ قلم داروی بیماران کرونایی

وی با اشاره به مهمترین مصوبات این جلسه یادآور شد: باید تولید بیماری را کم کنیم و با تشدید محدودیت‌ها انتقال زنجیره ویروس را قطع کنیم؛ در نتیجه برای این موضوع شیوه‌نامه گام پنجم مقابله تدوین شده و ۵ حیطه کاری دارد.

استاندار تهران با اشاره به ۵ حیطه تدوین شده در شیوه‌نامه گام پنجم مقابله با کرونا در استان تهران، ابراز داشت: تشکیل کمیته آموزش با محوریت معاونت بهداشت، سپاه، بسیج و هلال‌احمر است؛ ضمن اینکه تا کنون ۱۰۸ مرکز واکسیناسیون در استان تهران ایجاد شده و رکورد تلقیح ۱۲۵ هزار واکسن در روز شکسته شد.همچنین هلال‌احمر اعلام آمادگی کرد تا ۷ مرکز واکسیناسیون خود را اختصاص دهد.

دانلود

محسنی‌بندپی مرحله مراقبتی را یکی دیگر از این شیوه‌نامه ذکر کرد و گفت: این حیطه بر عهده معاونت درمان است؛ ضمن اینکه حیطه حمایتی نیز بر عهده فرمانده سپاه تهران بزرگ و استان تهران است. 

وی با اشاره به تشکیل کمیته صیانت و امنیت سلامت، یادآور شد: کسانی که به هر دلیل سلامت اجتماعی را دچار مشکل می‌کنند و تذکر، ارشاد و راهنمایی تا امروز اثربخشی نداشته است این کمیته برخورد خواهد کرد که با محوریت دادگستری، معاونت بهداشت، اطلاعات، حوزه قضایی، اصناف، نیروی انتظامی تهران و شرق و غرب استان تهران شکل گرفته و از فردا عملیات کاری آنها شروع خواهد شد. 

استاندار تهران از توافق با سازمان‌های بیمه‌گر برای پرداخت هزینه‌های تست PCR و رپید خبر داد و گفت: استان تهران اولین استانی است که دو سازمان بیمه‌گر هزینه‌های انجام این تست‌ها را بر عهده می‌گیرد.

محسنی‌بندپی با اشاره به‌آخرین مصوبه این ستاد، متذکر شد: شهرستان بهارستان با ۷۰۰ هزار جمعیت تنها ۱۲۰ تخت بیمارستانی دارد که مصوب کرده و از ارتش خواهش کردیم تا نسبت به ایجاد بیمارستان صحرایی در این بیمارستان اقدام کند که این کار با کمک دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام خواهد شد.

وی درباره قطعی برق مراکز درمانی تأکید کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز موظف شدند در این خصوص اقدام کنند و نباید هیچ زمانی برق بیمارستان‌ها قطع شود؛ چرا که باعث کاهش اکسیژن‌رسانی به بیماران می‌شود؛ضمن اینکه بیمارستان‌ها مکلف شدند نسبت به استقرار دیزل‌ژانراتور اقدام کنند.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید