پایگاه واکسیناسیون دانشگاه آزاد قشم تجهیز شد

قشم- هرمزبان – رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: در صورت تامین واکسن از سوی شبکه بهداشت و درمان قشم، پایگاه واکسیناسیون عمومی دانشگاه آزاد با ۶ باجه مجهز آماده تزریق واکسن به مردم جزیره قشم است.

دکتر حمید رستمی جاز روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مرکز با تعیین مکان و تامین نیروی تخصصی آماده ارایه خدمات به مردم در هر ساعت از شبانه روز  است.

وی ادامه داد: با وجود دانشکده پزشکی و پرستاری، این دانشگاه از نظر تامین نیروی انسانی پایگاه واکسیناسیون مذکور مشکلی ندارد.

رییس دانشگاه آزاد قشم با بیان اینکه این واحد دانشگاهی از پارسال در رشته پرستاری جذب دانشجو داشته است، تصریح کرد: از سال آینده، هر ساله تعداد ۳۰ نیروی پرستار به صورت کارورزی به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) اضافه می‌شود تا مشکل کمبود کادر درمان در این بیمارستان رفع شود.

وی افزود: ابن دانشگاه دارای  ۴۲ رشته دکتری، ۴۰ رشته کارشناسی ارشد و ۶۰ رشته کاردانی و کارشناسی است

پایگاه واکسیناسیون دانشگاه آزاد قشم تجهیز شد

سومین آزمون صلاحیت بالینی در قشم برگزار شد

رییس دانشگاه آزاد قشم گفت: برای سومین بار در دانشکده پزشکی قشم، آزمون صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی استان‌های جنوبی کشور برگزار شد.

وی افزود: ۴۰ تَن از دانشجویان پزشکی دانشگاه‌های آزاد و دولتی در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان در این آزمون شرکت کردند.

رستمی ادامه داد: این آزمون نیازمند استانداردها و آزمایشگاه‌های خاص وزارت بهداشت و درمان کشور است که هرسال توسط کارشناسان این وزارتخانه بررسی می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد قشم اظهار کرد: این دانشگاه هم اکنون ۱۶۲ دانشجوی پزشکی دارد و ۲۱۳ نیز در این رشته فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: هم اکنون ۶ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و بیش از ۱۵ هزار فارغ‌التحصیل نیز  این مرکز تحصیل کرده‌اند.

دانشگاه آزاد قشم دارای ۱۲ هیات علمی رشته پزشکی و ۵۹ رشته غیر پزشکی است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید