خبر فوری

با دستمزد سالیانه 35 میلیون یورو؛ لیونل مسی به پاری سن ژرمن پیوست

هرمزبان – سرانجام انتظارها به پایان رسید و لئو راهی پاریس شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، باشگاه فرانسوی پاری سن ژرمن به محض ورود لیونل مسی به پاریس با انتشار ویدئویی از خرید جدید خود رونمایی کرد. لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال با قراردادی 2 ساله + 1 سال راهی پاری سن ژرمن شد. مسی در پاریس سالیانه 35 میلیون یورو دستمزد دریافت می کند و بار دیگر در کنار نیمار دوست صمیمی اش یک زوج خطرناک را تشکیل خواهند داد.
شاید شوکه کننده ترین خبر فوتبالی دنیا طی سالهای گذشته، چند شب پیش توسط باشگاه بارسلونا منتشر شد؛ جایی که باشگاه کاتالانی رسما خبر از پایان حضور لیونل مسی در بارسلونا داد و اعلام کرد که این فوق ستاره آرژانتینی بعد از 21 سال نوکمپ را ترک خواهد کرد. در این بین و طی روزهای گذشته بحث در مورد آینده لیونل مسی جزو داغ ترین اخبار فوتبال بوده و نگاه های زیادی را به خود معطوف کرده است؛ از اخبار پیرامون انتقال او به پاری‌سن‌ژرمن گرفته تا شایعاتی در رابطه با علاقه تیم‌هایی نظیر منچسترسیتی و چلسی به جذب این بازیکن.
اما در یکی دو روز اخیر تقریباً اکثر منابع معتبر گزارش دادند که توافقات لازم برای انتقال لیونل مسی به پاری سن ژرمن صورت گرفته و این بازیکن قرار است چالش جدید خود را در باشگاه فرانسوی تجربه کند. در همین راستا دقایقی پیش باشگاه پاری‌سن‌ژرمن ویدئویی در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشت و در آن جذب لیونل مسی را به شکل رسمی اعلام کرد. فوق ستاره آرژانتینی طی ساعات آینده در تست های پزشکی پاری‌سن‌ژرمن شرکت خواهد کرد و پس از آن قرارداد او به امضا خواهد رسید.
باشگاه بارسلونا ماه ها تلاش کرد تا با کاهش دستمزد بازیکنان، قرارداد جدید لیونل مسی را نیز در سقف دستمزدهای لالگیا بگنجاند، اما تنها جرارد پیکه حاضر شد تا داوطلبانه کاهش دستمزد را بپذیرد و در نهایت این فداکاری نیز بی ثمر ماند و مسی مجبور به ترک کاتالونیا شد. ژائومه لوپیس که به دلیل طرز برخورد خوان لاپورتا، رییس بارسا، با ماجرای قرارداد مسی، از هیئت مدیره بارسلونا استعفا داده است، این موضوع را فاش کرد.
ایندیپندنت گزارش کرده است که درصد دستمزد پرداختی فعلی بارسلونا برای مطابقت با قوانین لالیگا باید 70 درصد باشد. با این حال صورتحساب دستمزدهای بارسا حتی قبل از تلاش ناموفق این باشگاه برای ثبت قرارداد جدید مسی حدود 95 درصد بود. بارسلونا به دلیل قوانین مالی لیگ اسپانیا نتوانست قرارداد جدید مسی را پیش ببرد. لوپیس به ال لارگوئرو گفت که پیکه تنها بازیکن بارسلونا بود که تصمیم گرفت در میان مشکلات مالی باشگاه، داوطلبانه دستمزد خود را کاهش دهد. عضو سابق هیئت مدیره لاپورتا از رییس باشگاه بارسلونا به دلیل جدایی مسی بی رحمانه انتقاد کرد.
لوپیس در مصاحبه با کادنا سر گفت: “من نمی خواستم چنین هیاهویی ایجاد کنم، من استعفا دادم تا بتوانم آنچه را که بسیاری از هواداران بارسلونا به آن فکر می کنند و خواستار شفافیت درباره آن هستند را بیان کنم. شفافیت همان چیزی است که در این میان وجود نداشته است. من 66 سال است که عضو باشگاه بوده ام. لئو حتی خودش هم گفت که آنها هر کاری را که می شد انجام شود، انجام ندادند.” جرارد پیکه با انتشار پستی در اینستاگرام با مسی خداحافظی کرد و نوشت بارسلونا دیگر هرگز مثل قبل نخواهد بود.
مدافع کهنه‌کار بارسا نوشت: “دیگر هیچ چیز مثل قبل نخواهد شد، نه استادیوم نوکمپ، نه شهر بارسلونا و نه خود ما. پس از بیش از 20 سال حضور در باشگاه، دیگر پیراهن بارسا را نمی پوشی. گاهی اوقات پذیرش واقعیت بسیار سخت است. ما یکدیگر را اولین بار در سال 2000 ملاقات کردیم، 13 ساله بوده و دوران طولانی پیش رو داشتیم. چه خوب که در یک دوره متولد شدیم و حتی اگر خودمان هم برنامه ریزی می کردیم همه چیز به این خوبی پیش نمی رفت.
در اولین فصل حضورم پس از بازگشت به بارسلونا، سه گانه را کسب کردیم و تو بهترین بازیکن تمام ادوار شدی. از روساریو تا آسمان رم، افسانه  تو آغاز شد. هر آنچه بعد از آن رخ داد تاریخ سازی بود و چه خوب که آن روزها رقم خورد. حالا می روی، اما من می دانم که یک روز برمی گردی. کارهایی وجود دارد که باید انجام دهی. ادامه راه را به خوبی پشت سر بگذار، در هر کجا که هستی لذت ببر و همچنان پیروز باش، ما اینجا دلمان برایت تنگ می شود، دوستت دارم لئو.”
به نظر می رسد که هواداران بارسا نیز برخی از بازیکنان این تیم را در جدایی کاپیتان افسانه اییشان مقصر می دانند و پس از مراسم خداحافظی مسی، در بازی بارسا برابر یوونتوس در جام خوان گامپر، موسی اومتیتی به شدت از سوی هواداران بلوگرانا هو شد. اومتیتی با وجود پیشنهاداتی که داشت، حاضر نشد از بارسلونا جدا شود.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید