جشن گلریزان حمایت از موسی کمالی در بندرعباس برگزار می‌شود

‌کیانوش جهانبش در گفت‌وگو با ایسنا، ‌ضمن تقدیر از گزارش ایسنا در خصوص بیماری موسی کمالی، هنرمند هرمزگانی، افزود: موسی کمالی یکی از نمادهای دردهای پنهان جامعه فرهنگ و هنر هرمزگان است، جامعه‌ای که علی‌رغم بی‌مهری‌ها، همچنان پویا و اثر بخش به انجام رسالت هنری خود می‌پردازند.

وی با بیان اینکه وقت آن رسیده است که جلوی وادادگی‌های فرهنگی و هنری و بی‌توجهی به هنرمندان گرفته شود، خاطرنشان کرد: سدهای سخت بر سر راه بیمه شدن هنرمندان، همچنان پابرجاست و حتی با مذاکرات مستقیم و مکاتبات با چند وزیر و معاون وزیر هم تعجب می‌کنم چرا اساسی‌ترین اولویت هنرمندان که همانا حوزه بهداشت و درمان است، در اولویت برنامه‌های دولت‌ها قرار نمی‌گیرد.

جهانبش با اشاره به اینکه تقاضا دارم نگاه ابزاری به هنرمندان در مناسبت‌ها و ایام انتخابات تغییر دهیم زیرا هیچ‌چیز مهم‌تر از حفظ کرامت و شخصیت اجتماعی هنرمندان نیست، اضافه کرد: هنرمند نیازمند هم آبرو و شخصیت دارد و باید شأنش به‌عنوان مؤلف و مصلح اجتماعی حفظ شود.

رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان با بیان اینکه به‌واسطه حضور خبرنگاران ایسنا بر بالین موسی کمالی، زور انجمن موسیقی برای بیدار کردن به خواب‌رفته‌ها و به خواب‌زده‌ها بیشتر شد، افزود: آخر این ماجرا بازهم مهربانی و خیرخواهی مردم هنردوست و قدرشناس و هنرمندان شریف ختم به خیر خواهد شد.

جهانبخش با اشاره به اینکه سؤال اینجاست متولیان فرهنگ و هنر در سطح ملی و استان چه وظیفه‌ای بر عهده‌دارند، تصریح کرد: یک‌بار برای همیشه تقاضا می‌کنیم وظایف انجمن موسیقی و میزان اعتبارات تخصیص‌یافته به آن در طی 7 سال گذشته درآمدهای حاصله را بدون هیاهو و سروصدا بررسی کنیم و در کنار خدمات صورت گرفته مقایسه کنیم و آنگاه دست به قضاوت بزنیم.

وی با بیان اینکه امثال کمالی‌ها بسیارند با دردهایی به‌مراتب عمیق‌تر و از دولت دوازدهم می‌خواهم حمایت از هنرمندان را در تمامی حوزه‌ها از مرحله شعار به عمل تبدیل کند، اظهار کرد: از ایسنا متشکرم که با تهیه این گزارش توانست گوشه‌ای از درد هنرمندان هرمزگانی را به نمایش بگذارد و پس‌ازاین گزارش با تماس‌های بسیاری مواجه شدم.

رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان ادامه داد: جشن گلریزان در حمایت از موسی کمالی، خالق نوای جهله با حضور هنرمندان کشوری و استانی در بندرعباس پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که حضور رضا صادقی در آن حتمی است و بدون شک در این حرکت انسانی همراه با مردم شریف و قدرشناس هرمزگان خواهیم بود و بار دیگر ثابت کنیم باید خودمان به فکر خودمان باشیم.

وی با بیان اینکه امیدی به مسئولین این حوزه ندارم و در جایگاه ریاست انجمن موسیقی استان هیچ‌گاه نگاه بالادستی نداشته‌ام، افزود: اگر حرکتی در جهت حمایت از هنرمندان صورت گرفته فراتر از اختیاراتم بوده است و برحسب رسالت انسانی و هنردوستی‌ام محقق شده است چراکه انجمن موسیقی در حال حاضر با قوانین و بخشنامه‌های داخلی همچون فردی است که بر روی ویلچر دست‌هایش بسته‌شده و تنها با فریاد صدایش را به گوش بقیه می‌رساند.

جهانبخش در پایان گفت: هیچ درآمدی از برگزاری کنسرت‌ها عادی انجمن موسیقی نمی‌شود و هیچ دخل و تصرفی در برگزاری آن‌ها نداریم و تنها لطف هنرمندان جشنی در پرداخت مجوزها به‌عنوان منبع درآمدمان محسوب می‌شود و در طول سال‌ها سعی کرده‌ایم از ظرفیت خیرین و علاقه‌مندان برای روپا نگاه داشتن چراغ موسیقی استان استفاده کنیم.

انتهای پیام

نظرات (0)
افزودن نظر