هرمزگان رتبه اول کشور در مبارزه با قاچاق حوزه دخانی

هرمزبان – صبح امروز دکتر برادران، معاون صنایع عمومی و رئیس ستاد هماهنگی و مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صنعت، معدن و تجارت سخنران چهارمین کنگره ملی و اولین کنگره بین المللی دخانیات و سلامت در بندرعباس بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان؛ محمدمهدی برادران در این گنگره به رویکرد اصلی وزارت اشاره کرد و افزود: رویکرد اصلی وزارت، رویکرد کنترل و کاهش مصرف است. معاون صنایع عمومی و رئیس ستاد هماهنگی و مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت در خصوص کاهش مصرف، به راهکارهای محدویت عرضه اشاره کرد.

وی افزود: یکی از راهکارهای محدودیت عرضه، محدودیت قیمتی ناظر بر افزایش قیمت اعمال شده است که با همکاری وزارت بهداشت و اقتصاد انجام شده است.

برادران تصریح کرد: افزایش ۶ برابری عوارض گمرکی و افزایش نرخ مالیات از موارد انجام شده است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت، دیگر راهکار محدویتی عرضه را حذف کالای دخانی از ارز نیمایی مطرح کرد.

این مقام مسئول افزود: دخانیات جزء اولین کالای پیشنهادی وزارت صمت برای حذف در لیست نیمایی بود.

محمدمهدی برادران ضمن اشاره به جمع اوری محصولات دخانی قاچاق اظهار داشت: هرمزگان رتبه نخست کشور در مبارزه با قاچاق حوزه دخانی و رتبه چهارم را در ارزش ریالی پرونده ها دارد که از ابتدای سال تاکنون ۹۴هزار نخ قاچاق در هرمزگان جمع آوری شده است.

معاون صنایع عمومی و رئیس ستاد هماهنگی و مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت در پایان با اشاره به برخورد با تبلیغات کالای دخانی قاچاق در فضای مجازی افزود: بیش از ۳۰۰ سایت که تبلیغ کالای قاچاق دخانی را داشته اند، بسته شده است

مبارزه با قاچاق
نظرات (0)
افزودن نظر