خبر فوری
هرمزگان رتبه اول کشور در مبارزه با قاچاق حوزه دخانی

هرمزگان رتبه اول کشور در مبارزه با قاچاق حوزه دخانی

هرمزبان – صبح امروز دکتر برادران، معاون صنایع عمومی و رئیس ستاد هماهنگی و مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صنعت، معدن و تجارت سخنران چهارمین کنگره ملی و اولین کنگره بین المللی دخانیات و سلامت در بندرعباس بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان؛ محمدمهدی برادران در این گنگره به رویکرد اصلی وزارت اشاره کرد و افزود: رویکرد اصلی وزارت، رویکرد کنترل و کاهش مصرف است. معاون صنایع عمومی و رئیس ستاد هماهنگی و مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت در خصوص کاهش مصرف، به راهکارهای محدویت عرضه اشاره کرد.

وی افزود: یکی از راهکارهای محدودیت عرضه، محدودیت قیمتی ناظر بر افزایش قیمت اعمال شده است که با همکاری وزارت بهداشت و اقتصاد انجام شده است.

برادران تصریح کرد: افزایش ۶ برابری عوارض گمرکی و افزایش نرخ مالیات از موارد انجام شده است.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت، دیگر راهکار محدویتی عرضه را حذف کالای دخانی از ارز نیمایی مطرح کرد.

این مقام مسئول افزود: دخانیات جزء اولین کالای پیشنهادی وزارت صمت برای حذف در لیست نیمایی بود.

محمدمهدی برادران ضمن اشاره به جمع اوری محصولات دخانی قاچاق اظهار داشت: هرمزگان رتبه نخست کشور در مبارزه با قاچاق حوزه دخانی و رتبه چهارم را در ارزش ریالی پرونده ها دارد که از ابتدای سال تاکنون ۹۴هزار نخ قاچاق در هرمزگان جمع آوری شده است.

معاون صنایع عمومی و رئیس ستاد هماهنگی و مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صمت در پایان با اشاره به برخورد با تبلیغات کالای دخانی قاچاق در فضای مجازی افزود: بیش از ۳۰۰ سایت که تبلیغ کالای قاچاق دخانی را داشته اند، بسته شده است

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید