حجت‌الاسلام علی اکبر میرزایی : واقعیت عملی بعثت بایستی در درون جامعه تحقق یابد

هرمزبان –حجت‌الاسلام علی اکبر میرزایی مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان گفت: واقعیت عملی بعثت که همان اخلاق است، بایستی در درون جامعه تحقق یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری حوزه ، حجت‌الاسلام علی اکبر میرزایی مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان با اهمیت خواندن بعثت در تمامی ابعاد آن، اظهار داشت: واقعیت عملی بعثت که همان اخلاق است، بایستی در درون جامعه تحقق یابد.

وی با بیان اینکه درس مبعث برای انسان، درس اخلاق مداری است، افزود: چنانچه پیامبر اسلام(ص) فرمودند : «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ»، من پیغمبر برای تکمیل مکارم اخلاق مبعوث شدم.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان یادآور شد: آن چیزی که مبعث به ما داده، این است که در مرحله اول اسلام یک دین جهانی است و لذا لازم است تا مبتنی بر قاعده و اصول اسلام، اخلاق و مدیریت اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام میرزایی ادامه داد: با توجه به اینکه در دنیای امروز بسیار تبلیغات سوء بر علیه اسلام صورت می‌گیرد، بنابراین وظیفه همه ما این است که اهداف و برنامه‌ها و مدیریت اسلام را برای همه معرفی کنیم.

وی یادآور شد: علت اصلی مخالفت دشمنان با جمهوری اسلامی، این است که یک جامعه و حکومتی، مدیریت و برنامه اسلام را توسعه داده و به همه تفکرات و اندیشه‌ها از مسیحی و یهودی تا لیبرال یا کمونیست فهمانده که برای حکومت و اداره آن برنامه دارد.

این کارشناس دینی اضافه کرد: جمهوری اسلامی، آینه واقعی و عملی بعثت پیامبر(ص) است، یعنی می‌خواهد بگوید که اسلام برای مدیریت جهان برنامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بعثت، سمبل واقعی نشأت گرفته از یک حرکت زنده، حیاتی و اساسی و باز تعریف از اساس اسلام است.

انتهای پیام/

بعثت
نظرات (0)
افزودن نظر