خبر فوری
حجت‌الاسلام علی اکبر میرزایی : واقعیت عملی بعثت بایستی در درون جامعه تحقق یابد

حجت‌الاسلام علی اکبر میرزایی : واقعیت عملی بعثت بایستی در درون جامعه تحقق یابد

هرمزبان –حجت‌الاسلام علی اکبر میرزایی مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان گفت: واقعیت عملی بعثت که همان اخلاق است، بایستی در درون جامعه تحقق یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری حوزه ، حجت‌الاسلام علی اکبر میرزایی مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان با اهمیت خواندن بعثت در تمامی ابعاد آن، اظهار داشت: واقعیت عملی بعثت که همان اخلاق است، بایستی در درون جامعه تحقق یابد.

وی با بیان اینکه درس مبعث برای انسان، درس اخلاق مداری است، افزود: چنانچه پیامبر اسلام(ص) فرمودند : «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ»، من پیغمبر برای تکمیل مکارم اخلاق مبعوث شدم.

مشاور فرهنگی استاندار هرمزگان یادآور شد: آن چیزی که مبعث به ما داده، این است که در مرحله اول اسلام یک دین جهانی است و لذا لازم است تا مبتنی بر قاعده و اصول اسلام، اخلاق و مدیریت اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام میرزایی ادامه داد: با توجه به اینکه در دنیای امروز بسیار تبلیغات سوء بر علیه اسلام صورت می‌گیرد، بنابراین وظیفه همه ما این است که اهداف و برنامه‌ها و مدیریت اسلام را برای همه معرفی کنیم.

وی یادآور شد: علت اصلی مخالفت دشمنان با جمهوری اسلامی، این است که یک جامعه و حکومتی، مدیریت و برنامه اسلام را توسعه داده و به همه تفکرات و اندیشه‌ها از مسیحی و یهودی تا لیبرال یا کمونیست فهمانده که برای حکومت و اداره آن برنامه دارد.

این کارشناس دینی اضافه کرد: جمهوری اسلامی، آینه واقعی و عملی بعثت پیامبر(ص) است، یعنی می‌خواهد بگوید که اسلام برای مدیریت جهان برنامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بعثت، سمبل واقعی نشأت گرفته از یک حرکت زنده، حیاتی و اساسی و باز تعریف از اساس اسلام است.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید