خبر فوری

بهره‌مندی ۸ هزار دانش‌آموز استثنایی از برنامه‌های مجازی اوقات فراغت

هرمزبان – رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در تابستان سال جاری بیش از هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه از خدمات ارائه شده در ۴۰۰ پایگاه اوقات فراغت مجازی بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان آموزش و پرورش استثنایی ، سیدجواد حسینی در یازدهمین میز گفت و گوی تخصصی که با موضوع اوقات فراغت به صورت مجازی از طریق شبکه شاد برگزار شد، افزود: فعالیت های اوقات فراغت باید جذاب، متنوع و مبتنی بر انگیزش های درونی باشد.
حسینی با بیان اینکه از منظر جهانی تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: یکی از اشتباهات رایج در حوزه اوقات فراغت این است که آن را فراغت از تعلیم و تربیت تعبیر می کنند در حالی که تعلیم و تربیت در تمامی اوقات باید اثرگذار باشد و تمام فعالیت های ما باید معطوف به اهداف تعلیم و تربیتی باشد.
وی افزود: اوقات فراغت در شخصیت انسان ها بیشترین اثر را دارد و مقوله‌ای است که باید در خصوص غنی سازی آن چاره اندیشی شود.
وی تصریح کرد: اوقات فراغت بر روی تعلیم و تربیت دانش آموزان بیشترین اثر گذاری را دارد و باید به خوبی از این فرصت استفاده شود.
حسینی با بیان اینکه اوقات فراغت ، اوقاتی است که انسان ها باید به امور  مبتنی بر انگیزش های درونی خود  بپردازند، افزود:  دانش آموزان در این اوقات باید  به فعالیت هایی بپردازند که در اوقات غیرفراغتی فرصت انجام آن را ندارند  و این فعالیت ها بر مبنای علاقه آنان نیز باشد.
وی با بیان اینکه فعالیت های تعریف شده برای اوقات فراغت باید جذاب و متنوع باشد، گفت: برای ایجاد جذابیت باید از  ابزار هنر در برنامه های اوقات فراغت نهایت بهره را برد.
وی افزود: اوقات فراغت آثار بسیاری بر شخصیت دانش آموزان دارد و بهترین فرصت برای اجتماعی شدن، تعلیم و تربیت تمام ساحتی و پوشش خلأهای آموزش و پرورش رسمی است.
وی با بیان اینکه اوقات فراغت جلوی بسیاری از آسیب هایی که نسل جوان با آن مواجه هستند را می‌گیرد، اظهار کرد:  آسیب های بین نسلی، مسائل هویتی و بحران افتخار نسل جوان ما را تهدید می کند و اوقات فراغت میتوانید این آسیب ها را کاهش دهد.
وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری امام حسین (ع) اظهار داشت: افتخار ما این است که ملت امام حسین (ع ) هستیم و انشالله بتوانیم در عمل پیرو راه آن امام باشیم.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *