عزاداران حسینی برای کمک به بیماران کرونایی بشتابند

قشم- هرمزبان – معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نجات جان انسان‌ها نوعی عزاداری و عرض ارادت به امام حسین (ع) است و عزاداران می‌توانند با لباس سیاه و نام اباعبدلله(ع)، برای خدمت به بیماران کرونا بشتابند.

مهدی زارعی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری ایام محرم افزود: کمک عزاداران به کادر بهداشت و درمان برای نجات بیماران و برگزاری هرچه بهتر واکسیناسیون عمومی، محرم و صفر امسال را متفاوت تر از هرسال می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد قشم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برنامه‌های متفاوتی برای بزرگداشت این ایام اجرا می‌کند، ادامه داد: برگزاری مسابقات داستان کوتاه، نامه ای به امام حسین(ع)، طراحی پوستر، ساخت کلیپ یک دقیقه‌ای و مسابقه عکس سیاه پوش محله از جمله برنامه‌های قابل اجرا در ایام محرم امسال است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برگزاری همایش پیرغلامان اباعبدالله (ع)، تعزیه، شب شعر عاشورایی و کارگاه خوشنویسی ارادت قلم با موضوع بزرگداشت مقام امام حسین(ع) از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) است.

جلسه هماهنگی برگزاری مراسم محرم با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم،فرمانده بسیج سپاه قشم، مدیران شهرستان و جمعی از مسوولان هیات‌های مذهبی قشم در دفتر امام جمعه قشم برگزار شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید