خبر فوری

طرح اصلاح ساختار بودجه گام اول مجلس جهت تغییر نظام بودجه ریزی است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لایحه بودجه باید مانند تابلویی مسائل اساسی را نشان دهد و طرح اصلاح ساختار بودجه گام اول مجلس برای تغییر نظام بودجه ریزی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح در خصوص تایید طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور در شورای نگهبان، گفت: یکی از مهم‌ترین ابزارهای اداره کشور و نیل به اهداف توسعه‌ای بودجه است و در این سند یک‌ساله درآمدها و هزینه‌های دولت تعیین می‌شود.

وی افزود: در لایحه بودجه اهداف زیادی مانند عدم کسری، مواردی که در اقتصاد کشور اثرات فروانی دارند و متغیرهای اقتصادی کشور که در زندگی مردم می‌توانند اثرگذار باشند، رصد می‌شوند و نشان می‌دهد وضعیت مدیریت کشور در حوزه اقتصادی چگونه است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تاکید بر اینکه متغیرها در لایحه بودجه مسیر پیشرفت جامعه را نمایان می‌کنند، عنوان کرد: برای تنظیم بودجه باید ساختار آن را متناسب با اهداف تعیین کنیم، اما لایحه بودجه در سنوات گذشته در بسیاری از موارد اینگونه نبوده است. لایحه بودجه باید مانند تابلویی مسائل اساسی را نشان دهد.

مفتح با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه طی سال‌های گذشته مورد مطالبه مردم و مقام معظم رهبری بوده است، گفت: در ابتدای مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت و کمیته ای با مسئولیت محسن زنگنه به این منظور تعیین شد و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه در اولین گام برخی از اصلاحات ساختاری در لایحه بودجه تعریف شد که پس از تصویب در صحن علنی توسط شورای نگهبان تایید شد،گفت: طرح اصلاح ساختار بودجه گام اول مجلس شورای اسلامی در این مسیر است و امیدواریم با فعالیت کمیته مربوطه اقدامات لازم تداوم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید