دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون دو عامل کاهش کرونا در قشم

قشم – ایرنا – مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی افراد بالای ۱۸ سال باعث قطع شدن زنجیره کرونا در قشم می‌شود.

علی درویش پور روز یکشنبه در مراسم تقدیر از خبرنگاران جزیره قشم افزود: بنا بر آمارهای اعلام شده، فقط ۴۲ درصد از مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می کنند که این امر باعث شیوع بیشتر ویروس شده است.

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، ادامه داد: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می تواند کاهش بیماری و مرگ و میر ناشی از آن شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: دعوت از مردم برای تزریق واکسن نیز از سایر وظایف رسانه‌هاست که می‌تواند باعث قطع زنجیره کرونا در قشم شود.

تجهیز بیمارستان پیامبر اعظم (ص) توسط سازمان منطقه آزاد قشم

درویش‌پور گفت: سازمان منطقه آزاد قشم یک دستگاه اکسیژن ساز، ۵۰ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) اهدا کرده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این تجهیزات، پیگیری واردات واکسن برای ایجاد تور واکسن کرونا در منطقه درحال انجام است تا مردم به جای خروج از کشور، به این جزیره سفر کرده و واکسینه شوند.

خبرنگاران رکن اساسی توسعه جامعه 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خبرنگاران به‌عنوان رکن اساسی توسعه جامعه هستند و تحول هر جامعه به رسانه‌های آن وابسته است.

وی افزود: توسعه و رونق جزیره با وفاق و همراهی خبرنگاران و مسوولان در کنار مردم محقق می‌شود.

درویش پور ادامه داد: برای دستیابی به مفهوم توسعه اجتماعی، مشارکت مردم لازم است و مردم برای این همراهی نیاز به آگاهی و آشنایی با حقوق خود دارند که لازمه آن، داشتن یک شبکه اطلاع‌رسانی قوی و شفاف است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران می توانند با قلم، فکر و توان خود و بازگو کردن مشکلات جامعه برای توسعه جزیره قشم راهگشا باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید به نقش ارزنده خبرنگاران در احقاق حقوق مردم، افزود: خبرنگاران منصف و آگاه در کنار مدیران و مسوولانی که به این ظرفیت ارزشمند واقف‌اند، زمینه پیشرفت و بهبود زندگی مردم را رقم می‌زنند.

وی جاذبه های قشم را در جهان ممتاز خواند و ادامه داد: برندسازی و معرفی این جزیره وظیفه‌ای بر عهده رسانه‌هاست.

درویش پور پیش‌شرط رونق گردشگری جزیره را معرفی شایسته جاذبه‌های قشم در رسانه‌های سراسری کشور  و دنیا دانست و بر لزوم همراهی اصحاب رسانه در این زمینه تأکید کرد.

مراسم تقدیر از خبرنگاران جزیره قشم با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم در سالن رشد جزیره قشم برگزار شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید