بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده نیاز مبرم و ضروری امروز شهر بندرعباس است

هرمزبان – نامزد تصدی شهرداری بندرعباس گفت: باید با بهره گیری از بخش خصوصی بتوانیم در توسعه و ساماندهی سواحل بندرعباس گام برداریم که در این زمینه نیاز به تعامل با سازمان بنادر و دریانوردی اهمیت دارد.

عباس کمالی صبح امروز (۱۷ مردادماه) در سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، افزود: در این فرصت نمی شد برنامه جامع و کاملی ارائه داد بلکه ایده های خود را برای توسعه شهر که توانایی ایجاد به برنامه را داشته باشد در این جلسه بیان می کنم.

وی با بیان اینکه  توسعه حمل و نقل شهری در اولولیت برنامه هایم قرار دارد، اظهار کرد: گسترش حمل و نقل عمومی، افزایش پارکینگ های عمومی، ترویج پیاده روی و افزایش موقعیت های دوچرخه سواری ایمن، ساماندهی و بهبود معابر اصلی شهر و محدودیت های ترافیکی در مرکز شهر در ساعاتی از شبانه روز در رئوس این برنامه ها قرار دارد.

کمالی با اشاره به اینکه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده نیاز مبرم و ضروری امروز شهر بندرعباس است، اضافه کرد: باید هدایت و دفع آب های سطحی در شهر بندرعباس را جدی بگیریم تا بتوانیم از مشکلات بزرگتر در این زمینه در آینده جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه کاشت درختان بومی، استفاده از پساب شهری جهت آبیاری و زیباسازی ورودی شهر از موارد مهم در توجه به زیباسازی شهری است، تصریح کرد: باید با بهره گیری از بخش خصوصی بتوانیم در توسعه و ساماندهی سواحل بندرعباس گام برداریم که در این زمینه نیاز به تعامل با سازمان بنادر و دریانوردی اهمیت دارد.

این نامزد تصدی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه توسعه گردشگری جهت افزایش درآمد و جذب گردشگر نیز از دیگر اهم برنامه هایم است، خاطرنشان کرد:ا احیای بافت های تاریخی و مذهبی، افزایش پارک های ساحلی، احداث مارینا، احداث مجتمع اقامتی، پذیرایی درون شهری، کمک به گسترش اقامتگاه های بومگردی و تبدیل خورهای سطح شهر به فضای گردشگری برای رسیدن به این هدف مهم اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه نیاز به هوشمندسازی شهر بندرعباس داریم، اظهار کرد: ایجاد سامانه تک پنجره، مدیریت منابع انسانی، آموزش کارکنان، افزایش کارایی پرسنل، ایجاد شفافیت در مسال مالی و ساماندهی سازمان های وابسته شهرداری بندرعباس نیز در این راستا باید برنامه ریزی و با استفاده از آن حرکت کرد.

کمالی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات شهر بندرعباس یا باید راهی باشد یا راهی خواهیم ساخت، اضافه کرد: ۲۰ کیلیومتر ساحل قابل بهره برداری در بندرعباس وجود دارد که باید به گونه ای ساماندهی و هدایت شود که به جذب گردشگر بیانجامد و با استفاده از توان بخش خصوصی می توان کارهای بزرگی در سواحل بندرعباس کرد.

این نامزد تصدی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه زون بندی شهر بندرعباس و تعیین رنگ متمایز هر منطقه به سرعت انجام می شود، عنوان کرد: تکدی گری یکی از معضلات شایع شهر بندرعباس است که سبب چهره ناپسند شهری و معضلات اجتماعی به دنبال دارد که با استفاده از دستگاه های حمایتی و نظارتی باید این امر را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به توسعه ورزش های ساحلی در شهر بندرعباس توجه پررنگی کنیم، اظهار کرد: ورزش همگانی یکی از برنامه هایی است که باید شهرداری آن را دنبال کند و با توسعه زیرساخت های ورزشی در محلات این امکان را تسریع بخشیم.

کمالی با بیان اینکه باید بر ساخت و سازها و پروژه های عمرانی سطح شهر نظارت جدی صورت گیرد، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم پیمانکاران کوچه های سطح شهر را به کارگاه ساختمانی تبدیل کرده اند و گاه پس از پایان پروژه انبوهی از نخاله ها در کوچه ها رها و آسیب های زیادی به حوزه خدمات شهری بندرعباس وارد می شود که این امر نیاز به نظارت و ساماندهی دارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگسرای محلات در دستور کار قرار دارد که می تواند سبب رشد فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی شود، افزود: رویکرد محله محوری و تاسیس خانه همیاران محلات و شهردار نیز در اولولیت برنامه هایم قرار دارد تا بتوانیم در مدیریت شهری، مشارکت شهروندان را جلب کنیم.

این نامزد تصدی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه ایجاد شهر هوشمند می تواند علاوه بر سهیل امور شهری سبب کاهش آسیب به خدمات شهری و امنیت بالاتر می شود، اضافه کرد: در مباحث فنی و مهندسی و مالی، شفافیت سازی امری سخت نیست؛ مبحث ترک تشریفات را در شهرداری بندرعباس باید جمع کنیم و نیازی به آن نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، عباس کمالی دارای مدرک دکترای مدیریت پروژه و سابقه معاونت بنادر و دریانوردی هرمزگان و معاونت راه و ترابری شهرستان بندرعباس را در کارنامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید