خبر فوری

آمریکا قهرمان المپیک شد/ ایران در رده بیست و هفتم

هرمزبان – در تمام روزهای المپیک این چین بود که به صدر جدول مدال ها تکیه زده بود، ولی در روز آخر همه چیز عوض شد و ایالات متحده بود از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، طی 17 روز برگزاری المپیک، رقابت نزدیکی بین آمریکا و چین برای قهرمانی وجود داشت و از همان روزهای اول، این چین بود که با مدال های طلای پرشمار خود، صدرنشین جدول مدال ها بود. کنار کشیدن سیمون بایلز از چندین ماده ژیمناستیکی تاثیر بالایی در عقب افتادن آمریکا از چین داشت؛ بایلز در دوره گذشته یک تنه 4 مدال طلا برای یانکی ها کسب کرده بود، ولی در این دوره با یک نقره و یک برنز به کار خود پایان داد تا کشورش در جدول عقب بیفتد. 
با این حال، دیروز (شنبه) و یک روز مانده به پایان بازی ها، آمریکا خود را خیلی به چین نزدیک کرد. در پایان دیروز، آمریکا 36 و چین 38 مدال طلا داشتند. امروز (یکشنبه) و با شروع مسابقات، آمریکا روز پرطلایی آغاز کرد و در بسکتبال و والیبال زنان و همچنین دوچرخه سواری زنان به سکوی قهرمانی رسید و 2 طلا را هم در بوکس با نقره عوض کرد. چین هم شانس کسب یک مدال طلا در بوکس داشت که نتوانست به آن برسد و به مقام دوم بسنده کرد. 
با این حساب، در نهایت و در حالی که تنها رقابت های باقی مانده در سی و دومین دوره المپیک، هندبال زنان (در حال برگزاری) و واترپلوی مردان است، آمریکا با 39 و چین با 38 مدال طلا به کار خود پایان دادند تا آمریکا همانند 2012 و 2016، به مقام قهرمانی المپیک برسد. فرانسه با کسب طلای هندبال زنان، 2 پله خود را در جدول بالا کشید و هشتم شد. آنها طلای مردان هندبال را هم مال خود کرده بودند. در کنار این، فرانسه قهرمان والیبال و نایب قهرمان بسکتبال المپیک هم شد. ایران هم با 3 طلا، 2 نقره و 2 برنز، کار خود را در رده 27 به پایان رساند.
روز پایانی المپیک توکیو برای آمریکایی‌ها با یک ناکامی بزرگ در دوی ماراتن مردان آغاز شد اما در ساعات بعدی کسب سه پیروزی در بسکتبال، دوچرخه سواری و والیبال، آمریکا را به آنچه که می‌خواست رساند. در شرایطی که روز گذشته اختلاف چین و آمریکا در صدر جدول به 2 مدال طلا کاهش یافته بود، پیروزی در فینال دوچرخه سواری ایالات متحده را با تعداد مدال طلای مشترک و به خاطر نقره بیشتر، به صدر جدول رساند اما این پایان کار نبود.
دقایقی بعد بلند قامتان آمریکایی در فینال والیبال زنان با نتیجه 3-0 برزیل را شکست دادند و به سی و نهمین مدال طلای خود دست یافتند؛ مدالی که قهرمانی کاروان این کشور را قطعی کرد. چرا که چین فقط شانس کسب یک مدال طلای دیگر در رشته بوکس را داشت. نکته جالب اینکه چین نیز بازی فینال بوکس را به بریتانیا واگذار کرد تا حتی شانس برابری در تعداد مدال طلا را هم از دست بدهد. با این حساب کاروان ایالات متحده آمریکا با کسب 39 مدال طلا، 40 نقره و 33 برنز با مجموع 112 مدال عنوان قهرمانی در المپیک توکیو را به دست آورد و حالا این فرصت را دارد تا با پیروزی در فینال بوکس، با 40 مدال طلا توکیو را ترک کند.
آمریکا با 626 ورزشکار پای به المپیک گذاشت و اولین بازی خود را در سافتبال به انجام رساند و موفق شد ایتالیا را شکست دهد. آخرین بازی ورزشکاران این کشور نیز در بوکس و بین ریچارد تورز و بوکسور ازبک خواهد بود. آنها در دو روز پایانی درخشش ویژه ای را از خود نشان دادند و اختلاف چهار مدال طلا را با چین از بین بردند. این در حالی است که ایالات متحده در سال 2016 بالاتر از بریتانیا قهرمان المپیک شده بود و حالا حریف سرسختش چین را از پیش رو برداشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید