خبر فوری

قصه‌گویان برتر راه‌یافته به بخش ملی و منطقه‌ای هرمزگان معرفی شدند

هرمزبان – برگزیدگان مرحله استانی راه‌یافته به مرحله ملی و منطقه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان هرمزگان در سه بخش “مادربزرگ ها و پدربزرگ‌ها”، “زنان و مردان” و “دختران و پسران” معرفی شدند.

براساس رای داوران بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی متشکل از “عفت تفضلی، مریم احتشام و عاطفه جمال” در بخش ملی “سکینه فیروززاده” با قصه«قصه جیرجیرک»، “سلیمان کرم‌پور” با قصه«مرد و نامرد» و “فاطمه امیرمرادی” با قصه «پادشاه‌وحاتم طایی» به‌عنوان برگزیدگان بخش مادر بزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها معرفی کردند.

همچنین در بخش زنان و مردان، داوران به قصه «مراد سونی»”خاتون سعدینی”، «گل پونه و آسمون» “شادی آزاد بشمنی” و «تولد یک قلب» “آناهیتا محلفی” رای مثبت داده و آن‌ها توانستند به مرحله منطقه‌ای این جشنواره راه یابند.

در بخش دختران و پسران نیز امسال “محمدامین سالاری” با قصه«صدای ساز سهراب»، “فاطمه‌زهرا احمدی فینی” با قصه«آسیاب بچرخ» و “یسنا حیدری” نیز با قصه«نقره ماهی» برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

در بخش«آیینی سنتی»، داوران جشنواره بیست و سوم، هیچ قصه‌گویی را به عنوان نفراول در بخش زنان و مردان حائز رتبه ندانستند و فقط “شهرزاد زارعی” مربی مرکز شماره چهار بندرعباس را با قصه«رستم و تهمینه» به عنوان نفر دوم بخش آیینی سنتی معرفی و این مربی خوش‌ذوق توانست به مرحله منطقه‌ای این جشنواره راه یابد.

همچنین در این بخش، داوران این دوره از جشنواره “کوثر شهدادی” با قصه«نبرد سهراب و گردآفرید» و “رایان شاهی” با قصه«ضحاک اهریمن» در بخش دختران و پسران را انتخاب کردند.

داوران مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان هرمزگان همچنین در بخش زنان و مردان، “مرضیه فیروزی” را با قصه «بخت بد» و “هدا کهوری‌نژاد” با قصه «بی‌بی دریا» از بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها شایسته تقدیر معرفی کردند.

در بخش شایسته تقدیر دختران و پسران نیز “فاطمه صالح‌زاده” با قصه «آن تری زی این تری زی» معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرنگار ایرنا، در هر بخش، تنها ٢نفر اول زنان و مردان ملی و آئینی سنتی و ٢نفر اول دختران و پسران ملی و آئینی سنتی وارد رقابت منطقه‌ای خواهند شد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید