خبر فوری

مشارکت ۳ هزار میلیارد تومانی خیرین در طرح مدرسه‌سازی آجر به آجر

تهران- هرمزبان – رییس سازمان نوسازی، توسعه، تجهیز و بازسازی مدارس کشور گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان از بخش کمک‌های خیرین با تملک مالی بالا و بیش از هشت میلیارد تومان از محل کمک‌های خرد در طرح «مشارکت مدرسه‌سازی آجر به آجر» جمع‌آوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، طرح آجر به آجر یکی از ۲۵ بسته‌های تحولی وزارت آموزش برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین است که در این طرح هر کس با خرید حتی یک آجر می تواند در مدرسه سازی سهیم شود.

در این طرح می توان از ظرفیت کمک های مردمی و مشارکت‌های خرد در زمینه ساخت و توسعه فضاهای آموزشی بهره‌مند شد تا خیرسازی به عنوان یک فرهنگ اجتماعی در میان تمامی مردم رواج یابد و منحصر به قشر با تمکن مالی بالا نباشد.

پویش آجر به آجر با مشارکت جامعه خیرین مدرسه ساز و با هماهنگی سازمان نوسازی کشور به منظور ساخت یا تجهیز مدارس تشکیل شده است و اکنون بیش از یک سال از آغاز به کار این پویش می‌گذرد. استان‌های مختلف کشور هر کدام سامانه‌ای برای این اقدام خیر راه اندازی کرده اند.

بنابراین، خیرین می‌توانند با واریز کمک‌های مالی خود به امر مدرسه‌سازی با ورود به سامانه  http://ajorbajor.ir  و اهدای هزینه حداقل یک آجر (هزار تومان) به نام عزیزان خود در امر مقدس مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

سایت آجر به آجر و همچنین سامانه #۲۴* امکان دریافت کمک های مردمی به صورت آنلاین را فراهم کرده تا مشارکت همه مردم در این پویش تسهیل یابد.

به گفته مسوولان آموزش و پرورش، در این طرح بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تاکنون شرکت و به مدرسه سازی کمک کرده‌اند. استان خوزستان در این طرح با جذب ۱۲۰ هزار نیکوکار رتبه نخست کشور را دارد.

مهراله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی مدارس روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این خصوص توضیح داد: طرح آجر به آجر ۲ بخش دارد که یکی حفظ وضعیت موجود و تشویق خیرین با تمکن مالی بالا برای مدرسه سازی و دیگری خیرسازی است.

وی ادامه داد: در این طرح بیش از سه هزار میلیارد تومان از بخش کمک‌های خیرین با تملک مالی بالا جمع‌آوری شد.

رییس سازمان نوسازی مدارس خاطرنشان کرد: بخش بعدی هم هدف خیرسازی بود که افراد با مبالغ بسیار پایین در امر مدرسه سازی مشارکت کنند. در این راستا با مشارکت بیش از یک میلیون نفر با میانگین کمک هشت هزار تومان، بیش از هشت میلیارد تومان از محل کمک‌های خرد جمع آوری شد.

رخشانی مهر یادآور شد: محل مصرف این مبالغ هم پروژه‌های معرفی شده در سامانه طرح آجر به آجر بود، هر کسی  پروژه خاصی را در استان مورد نظر خود انتخاب و به میزان دلخواه به ساخت مدرسه مورد نظر کمک می‌کرد.

وی تاکید کرد: تمامی مبالغ جمع‌آوری شده در طرح آجر به آجر صرف مدرسه سازی در اقصی نقاط کشور شد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید