خبر فوری

حذف دونده ایرانی از المپیک؛ حسن تفتیان فقط 0.02 ثانیه کم آورد!

هرمزبان – حسن تفتیان دونده سرعت ایران در گروه ششم مقدماتی با رکورد 10.19 چهارم شد و از صعود به مرحله بعد بازماند
به گزارش طرفداری، حسن تفتیان عضو تیم دو و میدانی کشورمان در گروه خود چهارم شد و نتوانست به دور بعدی صعود کند. حسن تفتیان که در مرحله مقدماتی در گروه ششم قرار گرفته بود، با ثبت رکورد 10.19 و با توجه به قرارگیری در رتبه چهارم، نتوانست بین صعودکننده ها به مرحله نیمه نهایی باشد.
در رتبه اول این گروه دونده آفریقای جنوبی قرار گرفت و دونده های ساحل عاج و برزیلی هم به ترتیب دوم و سوم شدند. حسن تفتیان بعد از این سه دونده، با رکورد 10.19 در رتبه چهارم قرار گرفت. در ابتدای این مسابقه دونده توگویی که کنار حسن تفتیان قرار داشت به دلیل رعایت نکردن قانون استارت از دور مسابقات کنار رفت و اخراج او باعث شد لاین کنار تفتیان خالی باشد.
قانون مسابقات مقدماتی المپیک به این شکل است که سه نفر برتر از هر گروه به مرحله بعد می روند و سه نفر برتر از لحاظ زمانی در گروه های هفتگانه که به صورت مستقیم از گروه خود صعود نکردند، کنار 21 دونده برگزیده راهی مرحله نیمه نهایی می شوند. حسن تفتیان در گروه خود چهارم شد اما در 5 گروه قبلی، بیش از پنج دونده رکوردی بهتر از رکورد 10.19 حسن تفتیان داشتند. 
با این حساب دونده ایرانی شانس حضور در مرحله نیمه نهایی را از دست داد. تفتیان برای صعود باید نفر سوم گروه می شد، او نسبت به نفر سوم گروه شش، فقط 0.02 ثانیه عقب ماند. در مجموع هفت نفر از نفراتی که بین سه نفر برگزیده نبودند، رکوردی بهتر از حسن تفتیان داشتند. ناگفته نماند این بهترین رکورد فصل حسن تفتیان بود.
مسابقات دور مقدماتی دوی صد متر المپیک توکیو امروز در استادیوم ملی شهر توکیو در چند گروه آغاز شد که در گروه ششم حسن تفتیان، سریعترین مرد ایران به رقابت پرداخت. در ابتدای رقابت گروه ششم، دونده توگویی که در خط دوم قرار داشت، به خاطر خطا از داور کارت قرمز گرفت و از دور مسابقه بیرون رفت.
این در حالی بود که حسن تفتیان در خط یک قرار داشت و با حریفان نامداری باید به رقابت می پرداخت. بعد از شنیدن صدای شلیک داور، 8 دونده از کشورهای مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت حسن تفتیان به عنوان چهارمین نفر از خط پایان عبور کرد. او رکورد 10.19 را به ثبت رساند که رکورد چندان خوبی در سطح المپیک به حساب نمی آید. دونده آفریقایی در این گروه با زمان 10.08 ثانیه در رده نخست قرار گرفت و دوندگانی از ساحل عاج و برزیل دوم و سوم شدند. نفر سوم و بالاتر از تفتیان رکورد 10.17 ثانیه را ثبت کرد.
سه نفر برتر هر گروه به دور نیمه نهایی راه پیدا کردند و تنها شانس حسن تفتیان قرار گرفتن در میان سه نفر برتر دوندگان چهارم کل گروهها از نظر رکوردی بود. این اتفاق هم رخ نداد و تفتیان رکورد پایین تری نسبت به نفرات چهارم سایر گروهها داشت تا او خیلی زود به کارش در دوی 100 متر المپیک پایان دهد. بدین ترتیب حسن تفتیان، آخرین نماینده دوومیدانی ایران در توکیو برخلاف دوره قبلی المپیک حتی تا دور نیمه نهایی هم پیش نرفت و در همان دور مقدماتی حذف شد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید