آزمون بزرگ مهدی تارتار مقابل پرسپولیس

هرمزبان – تیم های پرسپولیس و پیکان در هفته پایانی لیگ بیستم به مصاف هم می روند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، سرخ ها اگر در این دیدار برنده شوند صددرصد قهرمانی پنجم را جشن می گیرند و یا حتی در صورت مساوی هم با پیروزی کمتر از اختلاف سه گل سپاهان مقابل استقلال به قهرمانی می رسند و از شانس بیشتری نسبت به سپاهان برای قهرمانی برخوردار هستند. در بازی فردا شب، شاگردان یحیی گل محمدی مقابل پیکانِ مهدی تارتار صف آرایی می کنند. نکته قابل توجه بازی فردا، تقابل سرخپوشان با یک سرمربی پرسپولیسی است و هواداران پرسپولیس نگاه ویژه ای به این قضیه دارند.
در فوتبال نیز ما شاهد قضیه ای مشابه هستیم و نگرش یک هوادار و مربی در فوتبال با هم تفاوت دارد و اکثر هواداران به دنبال لذت بردن از فوتبال و بازی زیبا هستند. البته در سال های اخیر یک مقدار نگرش ها تغییر کرده و حتی هوادارانی هم هستند که فقط نتیجه برای شان مهم باشد و به دنبال بازی زیبا نباشند. در بحث امروز ما با این دست از هواداران کاری نداریم و به همان تفاوت نگرش های یک هوادار و مربی فوتبال می پردازیم. حرف امروز تفاوت نگاه هوادار پرسپولیس و مهدی تارتار نسبت به بازی فردا شب است.
تارتار عضوی از خانواده پرسپولیس است و برخی هواداران سرخ دلخور هستند که چرا تارتار تیمش را به ضیافت مدیران ایرانخودرو برده و برای تقابل با پرسپولیس پاداش طلب و تعیین کرده است. اما این دلخوری از دیدگاه یک هوادار است و حتی با اشراف به این قضیه که تارتار پرسپولیسی است می دانیم در حال حاضر قبل از پرسپولیسی بودن، سرمربی تیم پیکان است.
البته این دیدار ها و پاداش ها خیلی هم عجیب به نظر نمی رسد چرا که باشگاه پیکان و ایران خودرو زیر نظر وزارت صنعت معدن تجارت (صمت) است و اصلا عجیب نیست اگر وزارت صمت از تیم خواسته باشد با تمام توان بازی کند چرا که هر دو تیم سپاهان و پیکان زیر نظر این وزارت هستند. مهمترین تفاوت این جا است که هوادار پرسپولیس تصور می کند اگر تارتار روزی قرار است مربی پرسپولیس باشد فردا باید به آب و آتش نزند و برای پرسپولیس دردسری ایجاد نکند اما خود تارتار به دنبال بردن پرسپولیس است و این بازی در آینده مربی گری او تاثیر زیادی دارد.
تارتار پارس جنوبی را وارد کورس قهرمانی کرد و نقت مسجدسلیمان را به نیمه نهایی جام حذفی رساند اما پس از پیروزی فصل قبل تارتار مقابل پرسپولیس بود که خیلی ها به این نتیجه رسیدند بعد از یحیی گل محمدی بهترین گزینه داخلی مهدی تارتار است و تارتار دیگر یک مربی بازنده نیست. خود یحیی گل محمدی هم وقتی سرمربی پرسپولیس نبود بارها سرخپوشان را شکست داد و خودش را به هواداران و مدیران سرخ ها تحمیل کرد و این طبیعت فوتبال است که مربی برای رسیدن به نیمکت تیم محبوبش از هیچ تلاشی باز ندارد.
مهدی تارتار وقتی به تاریخ نگاه می کند متوجه می شود هر بار که مقابل پرسپولیس شکست می خورد فرسنگ ها از نیمکت پرسپولیس دور می شد. حالا تارتار به گذشته ای نگاه می کند که در آن فیروز وقتی پاس را قهرمان کرد و بهمن  را هم صدرنشین کرد با پیشنهاد مهندس عابدینی مواجه شد که روی نیمکت پرسپولیس بنشیند، کریمی هم بهمن را رها کرد و بهمن نتوانست قهرمان شود البته خود کریمی هم هیچ وقت به نیمکت پرسپولیس نرسید. مهدی تارتار حالا می خواهد خودش را به هواداران پرسپولیس تحمیل کند.
مهدی تارتار در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس از هفته سی‌ام لیگ برتر گفت:  واقعا بازی کردن مقابل این تیم می‌تواند برای ما سخت باشد. پرسپولیس کادر بسیار فنی و بااخلاقی دارد و این موضوع کار را برای ما سخت‌تر می‌کند. به جرات می‌گویم تیم یحیی گل‌محمدی از این کالدرون و حتی برانکو بهتر بازی می‌کند و این را آمار و ارقام نشان می‌دهد.
سرمربی تیم پیکان تصریح کرد: این‌ها را برای فرار رو به جلو نگفتم بلکه برای بیان قدرت واقعی پرسپولیس گفتم. سپس باید به تیم باکیفیت خودمان برسم که جوانانی پر از انگیزه و باتجربه های باکیفیت دارد. همیشه از جوانان پیکان گفتم، امروز دوست دارم از باتجربه های تیم هم صحبت کنم زیرا واقعا نقش پررنگی در کسب این نتایج دارند و از آنها هم تشکر می‌کنم.
تارتار افزود: اطمینان دارم بازی خیلی خوبی می‌شود. شاید پرسپولیس مقداری استرس داشته باشد اما ما استرسی نداریم. البته پرسپولیس تیم باتجربه ای است اما ضمن احترام به این تیم خوب و بزرگ، فقط برای برد بازی می‌کنیم.
سرمربی تیم پیکان درمورد واکنش منفی هواداران فوتبال با هر نتیجه‌ای که پیکان در بازی فردا کسب کند، گفت: متاسفانه فضای مجازی در کشورمان مسموم شده و خیلی راحت در آن اهانت، توهین شده و تهمت زده می‌شود. نمی‌دانم باید چه کار کرد اما امیدوارم مسئولان راهکاری برای اصلاح این مسئله و سالم‌تر شدن فضا پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید